دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 12:38

فیلم رانندگی خود را به تسلا بفرستید

شرکت خودروسازی تسلا برای ارتقاء و بهبود سیستم راننده رباتیک خود در حال جمع‌آوری آرشیو فیلم از رانندگی عمومی است.
کد خبر : 178219

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Electrek، تکامل سیستم‌های هوشمند نیازمند آموزش آنها برای حالات مختلف و محتمل در کاری‌ است که قرار است انجام دهند و رانندگی در خیابان و جاده یکی از کارهای پر از احتمال خطر است. شرکت خودروسازی تسلا که خودروهای الکتریکی و هوشمند می‌سازد و در حال توسعه سیستم راننده خودکار خود است، اکنون برای ارتقاء این سیستم به مرحله‌ای بالاتر دست به دامان شهروندان شده است.


تسلا تاکنون یک هوش مصنوعی طراحی کرده بود که از تجربیات رانندگی ربات‌ها در خیابان استفاده می‌کرد تا خود را بهینه‌سازی کند اما برای رفتن به مرحله بالاتر نیازمند این است که بداند انسان‌ها پشت فرمان چطور رفتار می‌کنند و قصد دارد این کار را با استفاده از دوربین نصب شده در خارج از خودرو انجام دهد.


این شرکت اعلام کرده است که آماده دریافت فیلم‌های ضبط شده از دوربین خارج خودرو است تا سیستم هوشمند رانندگی خودکار خود را در تشخیص مسیرهای باریک و علائم رانندگی و موانع و احتمالات یاری کند. تسلا همچنین به شهروندان اطمینان داده است که فیلم‌های آنها را بدون ذکر شماره پلاک یا هر اطلاعات شخصی آنها نگهداری می‌کند تا در صورتی که آرشیو شرکت مورد حمله سایبری و هک شدن قرار گرفت، هیچ خطری اطلاعات شخصی را تهدید نکند.


خودروهای تسلا در آخرین به‌روز رسانی‌های خود مجهز به سیستم تشخیص انواع شرایط شده‌اند و حتی وقتی نوربالای چراغ‌ها استفاده می‌شود، در صورتی‌ که از روبه‌رو خودرویی در حال آمدن باشد، نوربالا برای جلوگیری از مزاحمت برای آن موقتا قطع می‌شود.


هنوز هیچ خودرویی که به‌طور کامل بی‌نیاز از راننده باشد به خیابان نیامده است اما بدون‌ شک سیستم‌های پارک خودکار، تشخیص موانع، ترمز خودکار اضطراری و هشدارهای مختلف و حسگرها توانسته رانندگی را بسیار آسان‌تر از قبل کند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته