دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1396 - 16:35
در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه رامین خوزستان

ضیاء هاشمی: تولید و ترویج علم راه‌حل برون‌رفت از مشکلات است

با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، مراسم بزرگداشت مقام معلم در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 177726

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دراین مراسم دکتر سیدضیاء هاشمی با گرامی‌داشت مقام شامخ معلم و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: «جوامع پیشرفته جوامعی هستند که دارای پیشرفت علمی بوده‌اند.»


او علم و علم‌آموزی در ایران را دارای سابقه طولانی دانست و به قدمت دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان اولین دانشگاه در جهان اشاره کرد و گفت: «راه‌حل برون‌رفت از مشکلات امروز جامعه، تولید و ترویج علم است و عرصه پیشرفت، مستلزم حرکت و تلاش معلم و متعلم است.»


هاشمی سرمایه‌های هر جامعه‌ای را اجتماعی، انسانی و اقتصادی دانست و افزود: «پیوند و هم‌افزایی سرمایه‌های انسانی و اجتماعی موجب به بار نشستن سرمایه‌های اقتصادی می‌شود. سرمایه‌‌های انسانی حاصل کار معلمان و استادان بوده و تجلیل از ایشان موجب دلگرمی آنان در ادامه این راه بزرگ است. دانشگاه رامین نسبت به سه سال گذشته دچار تحولات زیادی شده است. امکاناتی که این دانشگاه دارد بعضا در وزارت علوم هم وجود ندارد. این امکانات چند سال پیش هم وجود داشته است ولی این پیشرفت‌ها دیده نمی‌شد. امروز نسبت به سه سال گذشته که به این دانشگاه آمدم آرامش در چهره‌ها بیشتر شده و حسن تعاملات فرق کرده است.»


در ادامه این مراسم دکتر سید عطاالله سیادت، رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در سخنانی به مشکلات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: «با تخصیص اعتبارات مناسب از طرف دولت و همت همکاران این مشکلات تا حد زیادی مرتفع شده است.»


او همچنین اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سلف‌سرویس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، اتمام پروژه دانشکده کشاورزی، بهبود زیرساخت‌های سیستم آب شرب، گازکشی واحدهای مختلف دانشگاه، تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی، بازسازی ساختمان گروه‌های باغبانی، بیوتکنولوژی و مرتع و آب‌خیزداری، بازسازی ساختمان مدیریت دانشگاه، بهبود وضعیت سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان و اعضای هیات علمی، پرداخت دیون از سال ۸۸ و بعضا از سال ۸۴ تا ۹۵، پرداخت پژوهانه به اعضای هیات علمی و به روز کردن پرداخت حق‌التدریس را از جمله مواردی ذکر کرد که در مدت مسئولیت خود با کمک همکاران، موفق به انجام شده است.


او افزود: «کل بودجه اختصاص یافته به دانشگاه در دولت یازدهم بیش از ۹۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن افزایش ۵/۲ برابری را نشان می‌دهد و درآمد اختصاصی دانشگاه نیز نسبت به سال ۹۱ به میزان ۵ برابر افزایش یافته است.»


سیادت در پایان ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده نیز توجهات نسبت به دانشگاه ادامه یافته و شاهد پیشرفت بیشتر این دانشگاه در تمامی زمینه‌ها باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته