دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 17:00

قوطی قرص با درپوش الکترونیک هوشمند

هنگامی که حرف از دستگاه‌های الکترونیکی برای یادآوری مصرف قرص به میان می‌آید، دستگاه‌های متعددی برای این کار تولید شده‌اند اما در این میان، Pillsy طرح متفاوتی دارد و به طور هوشمند مصرف قرص را به بیمار یادآوری می‌کند.
کد خبر : 177395

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، قوطی هوشمند Pillsy نسبت به سایر قوطی‌های قرص شکل متفاوتی دارد و از یک قوطی قرص با شکل منظم به همراه درپوش هوشمند تشکیل شده است که می‌تواند به طور بی‌سیم با نرم‌افزار iOS و اندروید روی گوشی هوشمند مرتبط شود.


کاربران برای استفاده از این قوطی هوشمند، ابتدا داروها یا قرص‌های ویتامین خود را داخل این بطری می‌ریزند و سپس دستور مصرف قرص‌ها را به نرم‌افزار مخصوص می‌دهند. از این مرحله به بعد، هر زمان که وقت مصرف دارو سر می‌رسد، درپوش قوطی Pillsy چشمک و بوق می‌زند تا بیمار را مطلع کند. علاوه بر این، زمانی که بیمار دوز بیشتری از دارو را بخواهد مصرف کند نیز به او هشدار می‌دهد.


اگر کاربر یک دوز از قرص خود را فراموش کرده باشد، درپوش این قوطی به او یادآوری می‌کند و پیامی به گوشی او فرستاده می‌شود و بیمار می‌تواند این پیام را در قالب نوشتاری یا صوتی روی اعلان‌های صفحه قفل گوشی مشاهده کند.



برای اینکه درپوش این قوطی به طور هوشمند عمل کند، لزومی ندارد که قرص همراه بیمار باشد بلکه تنها از طریق بلوتوث می‌تواند اعلان‌های هشداردهنده را ارسال کند. درپوش قوطی Pillsy به طور خودکار تعداد قرص‌ها را شمارش می‌کند.


بیمار برای بررسی تاریخچه دارو می‌تواند از نرم‌افزار نصب شده روی گوشی هوشمند خود کمک بگیرد. از این طریق می‌توان فهمید که آیا فرد، وعده‌ای از داروی خود را از دست داده است یا خیر.


این قوطی قرص انرژی مورد نیاز خود را از یک باطری سکه‌ای تأمین می‌ند که تا یک سال قابل استفاده است. این قوطی در دو نوع قابل دسترس است: یکی به عنوان قوطی دارو که مجهز به درپوش ضدکودک است و دیگری، قوطی قرص‌های ویتامین با درپوش پیچی.


مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته