بازار موبایل چین رشد نمیکند
به گزارش آنا به نقل از والاستریت ژورنال، براساس گزارشی که موسسه IDC منتشر کرده است، بازار گوشی موبایل در چهار ماه نخست سال 2015 در چین 4 درصد کوچکتر شده است و این اگرچه برای تولیدکنندگان گوشی خبر بدی است، برای توسعهدهندگان نرمافزارهای صفحه گسترده، خبر خوبی محسوب میشود.
توقف رشد خرید گوشی در چین به این معنی است که اغلب مردم این کشور یک گوشی دارند و تنها برای ارتقای آن ممکن است هوس گوشی خریدن بکنند و این نیاز شرکتهای تولیدکننده را به نرمافزارنویسان بیشتر میکند. زیرا اصلیترین علت نیاز به تغییر و ارتقای گوشی در چین، تغییرات نرمافزاری است که نیازمندیهای تازهای را ایجاد میکنند که تنها در گوشیهای جدید یافت میشود.
این گزارش به همین نتیجه بسنده نکرده است و برای تعیین برندگان و بازندگان این افت فروش نیز تحقیقاتی را انجام داده است که البته نتیجه برای رتبه نخست چندان تعجبآور نیست.
در چهار ماه نخست امسال اپل با فروشی نزدیک به 15 میلیون گوشی هوشمند، جایگاه نخست رادر بازار چین از آن خود کرده است و برند چینی Xiaomi (ژیائومی) تلاش میکند تا با فروش 13/5 میلیون گوشی به گرد رقیب آمریکایی خود برسد. دیگر برند چینی یعنی هوآوی نیز با فروش 11/2 میلیون گوشی طی 4 ماه، توانسته است در سکوی سومین برند پرفروش در چین جای بگیرد.
در این میان برند سامسونگ که رقابت تنگاتنگ و در برخی موارد نزدیک به جنگی با اپل در دنیا دارد، غمانگیزترین افت فروش را در این چهار ماه متحمل شد که در آن 53 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل گوشی فروخت.
در کنار سامسونگ، برند لنوو (Lenovo) نیز با 22 درصد کاهش در سفارشها روبهرو بود که در مجموع فصلی بدی را برای هر دو برند رقم زد. بازار گوشی تلفن همراه با توجه به ضریب نفوذ این وسیله در میان چینیها، یکی از مهمترین بازارهای فروش در چین محسوب میشود.
مترجم: محمدرضا احمدینیا
انتهای پیام/