دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سفر به یک ستاره ۶۹ سال زمان می‌برد

دانشمندان برآورد می‌کنند که رسیدن به درخشان‌ترین ستاره، در سریع‌ترین زمان ممکن ۶۹ سال زمان می‌برد.
کد خبر : 176753

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از مهر، نشریه نیوساینتیست می‌نویسد: اگر به آسمان نگاه کنید ستارگان زیادی را می‌بینید و ممکن است تصور کنید که رسیدن به نزدیک‌ترین ستاره همانند خورشید کار چندان دشواری نباشد. اما این کار آنقدرها هم ساده نیست و به سرعت صورت نمی‌گیرد.


رنه هلر، از انستیتو تحقیقات منظومه شمسی ماکس پلانک آلمان، می‌گوید: این امکان وجود دارد که به «شباهنگ» برسیم. شباهنگ درخشان‌ترین ستاره در آسمان شب زمین است اما نکته اینجاست که تحقق این رویداد ۶۹ سال به طول می‌انجامد.


در عین حال باید به این واقعیت هم اشاره کرد که فاصله ما تا شباهنگ تقریبا دو برابر فاصله ما با نزدیک‌ترین ستارگان در سیستم «آلفا قنطورس» است که برای رسیدن به آن چیزی در حدود ۹۰ سال به طول می‌انجامد.


در همین حال خبر می‌رسد شرکتی خصوصی به نام Breakthrough Starshot در تلاش است ریزکاوشگری را راهی سیستم آلفا قنطورس کند تا کشفیاتی درخصوص سیارات آن انجام دهد.


رسیدن به این نقطه از کیهان داستان عجیب خود را دارد. برآوردهای قبلی این شرکت نشان می‌دهد این سفر حدود ۲۰ سال به طول می‌انجامد البته اگر این سفر با سرعتی درحدود یک پنجم سرعت نور انجام شود.


اما نکته مهم اینجاست که در چنین سفری، ملاقات ستاره تنها در چند ثانیه است و خبری از توقف نخواهد بود. به بیان دیگر باید راهی یافت که سرعت فضاپیما کم می‌شود تا در منطقه مورد نظر بتواند رصدهای لازم را انجام دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خورشید فضاپیما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته