دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 09:29
در شب دوم همایش برگزار شد؛

جنگ شبانه با حضور دانشجویان، کار‌شناسان فرهنگی، نشریات و انجمن‌های علمی کشور

مراسم جنگ شبانه در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان و با حضور ۶۰۰ نفر از دانشجویان و کار‌شناسان فرهنگی، دبیران نشریات دانشگاهی و انجمن‌های علمی سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر : 17570

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد علی فروغی رئیس واحد اصفهان (خوراسگان)، رضا اسماعیلی معاون فرهنگی و اجتماعی واحد اصفهان (خوراسگان) و سید جواد هاشمی و مهران رجبی، بازیگران محبوب سینما از مهمانان ویژه این برنامه بودند.


این برنامه در ساعت ۲۱ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. در ابتدای مراسم سید جواد هاشمی به منظور بیان نقطه نظر خود به روی سن دعوت شد. وی در صحبت‌هایش بیان کرد: دانشگاه بیشتر از اینکه مکانی برای یادگرفتن باشد می‌تواند مکانی در جهت ارتقا و رشد انسانیت و مبانی فرهنگی باشد و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه دانشجو خود بخواهد.


هاشمی به عنوان توصیه‌ای به دانشجویان حاضر گفت: سعی کنید هر چیزی را گوش ندهید و هرچیزی را تماشا نکنید، فرصت زندگی کردن بسیار اندک است، فرصت را از دست ندهید، تا دنیا را از دست ندهید، مثلا موسیقی در روح و روان انسان بسیار اثر بخش است و اگر بفهمیم که چه چیزی را باید گوش دهیم تا ما را رشد دهد و به اهدافمان برساند، آنگاه برنده شده‌ایم.


در ادامه برنامه، گروه موسیقی سنتی همنوا که از کانون‌های فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) است دعوت شد که برای اجرای زنده برنامه به روی سن حاضر شود. قابل ذکر است کانون موسیقی سنتی همنوا از ۶ سال پیش فعالیت خود را آغاز نموده است و اکنون با ۵ نفر عضو فعال در حال فعالیت است. دبیر کنونی این کانون رضا نشمی دانشجوی رشته علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) است.


در حاشیه این مراسم احسان حسینی (قائم مقام کانون) در مصاحبه‌ای کوتاه ، ضمن تشکر از معاونت فرهنگی دانشگاه و کمک‌های بی‌دریغشان، بیان کرد: اقدامات سلیقه گرانه در کانون‌های فرهنگی مخصوصاً کانون موسیقی یکی از معضلات جدی است که گریبانگیر دانشجویان فعال در این حوزه است.


سپس، برنامه صندلی داغ با حضور مهران رجبی و سید جواد هاشمی انجام شد که با استقبال دانشجویان روبرو شد.


پس از آن نمایندگان سه استان جهت ایراد برنامه فرهنگی به مدت ۳ دقیقه فراخوانده شدند. نمایندگان آقایان امیرحسین خسروانی (کهکیلویه و بویر احمد)، بهمن ابراهیمی (سمنان) و لقمان شهابی (کردستان) بودند که در مدت مذکور به اجرای تقلید صدا، شعر خوانی و آواز محلی پرداختند.


در انتهای برنامه کلیپی از هنرمندی دانشجویان کانون دوبلاژ ترنم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) که بعنوان اولین کانون دوبلاژ در سراسر کشور است، پخش شد. کلیپ مذکور مربوط به انیمیشن «م‌تر و روح نورانی» بود که توسط اعضای این کانون دوبله شده بود.


در حاشیه مراسم، ساناز صادقیه، دبیر این کانون تصریح کرد: این کانون با همت دانشجویان فعال دانشگاه در سال ۱۳۹۳ تأسیس شد و تعداد اعضای آن در حال حاضر ۱۲ نفر است. از اهداف تشکیل این کانون شناسایی استعداد دانشجویان در زمینه هنر دوبله و بارور سازی آن است.


وی با تشکر از حمایت‌های اسماعیلی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، بیان کرد: انتظار می‌‌رود از این کانون که به عنوان اولین کانون دوبلاژ سراسر کشور است حمایت بیشتری صورت گیرد. گاهاً برخی ناهماهنگی‌ها و بدقولی‌ها در اختصاص دادن بودجه، مکان و... موجب تضعیف روحیه دانشجویان فعال این کانون می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته