دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 17:08
در همایش ملی سبک زندگی حضرت معصومه (س) واحد کرج

قرائتی: دانشگاه آزاد اسلامی در برخی مسائل خط‌شکن بوده است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت که اگر امروز چراغی از شیعه روشن است به برکت حرم حضرت معصومه (س) در کشورمان است.
کد خبر : 17551

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، حجت الاسلام محسن قرائتی در همایش ملی سبک زندگی حضرت معصومه (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به بیان سخنان مبسوطی در خصوص الگوبرداری از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار (س) پرداخت و گفت: طلبه های بسیاری از کشورهای جهان در استان قم حضور دارند و اگر امروز چراغی از شیعه روشن است به برکت حرم حضرت معصومه (س) در کشورمان است.


وی با توجه به معضل بیکاری در کشور گفت: یکی از معضلات مطرح کنونی کشور بیکاری است و این مشکلی است که دولت به تنهایی قادر به حل آن نیست چرا که در جامعه بیش از 7 میلیون تحصیل کرده بیکار وجود دارد و حتی اگر تمامی 2 میلیون کارمند دولت نیز بازنشسته پیش از موعد شوند بازهم 5 میلیون بیکار خواهیم داشت.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه داشتن جوهر و همت راه خلاصی از بیکاری است، تصریح کرد: نداشتن شغل به دلیل نداشتن مهارت و هنر است که با گرفتن مدرک دانشگاهی حل نمی شود.









رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه داشتن جوهر و همت راه خلاصی از بیکاری است، تصریح کرد: نداشتن شغل به دلیل نداشتن مهارت و هنر است که با گرفتن مدرک دانشگاهی حل نمی شود



این مسئول، دلیل دیگر وجود جمعیت تحصیل کرده بیکار در کشور را وجود مشکل در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه عنوان کرده و تاکید کرد: برای حل معضل بیکاری باید سیستم آموزش و پرورش عوض شود تا فرد پس از اخذ دیپلم بدون هنر از آموزش و پرورش فارغ التحصیل نشود و در کنار تحصیل هنری نیز بیاموزد تا در صورت عدم استخدام قادر باشد با هنر خود شغلی برای خود ایجاد کرده و حرفه ای را راه اندازی کند.


وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه علمی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در خطوطی همچون وجود دانشگاه ها در شهرهای مهم و مراکز شهرها، شرایط سنی استاد و دانشجو و زمان و نحوه برگزاری کلاس ها خط‌شکن بوده است. وی از دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا در شکستن این خط و حل معضل بیکاری نیز تصمیمات جدی تری در دانشگاه آزاد اسلامی گرفته شود.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص سیره ائمه اطهار به سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت محمد باقر(ع) اشاره کرد و افزود: این بزرگواران با اینکه امام بودند از کار امتناع نمی کردند و حتی در نخلستان ها و مزارع به کار کشاورزی نیز می پرداختند.



قرائتی بالارفتن سن ازدواج در جامعه را هم یادآور شد و با ارائه 20 راهکار برای ازدواج آسان گفت: بیکاری یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج است.


وی خاطرنشان کرد: ازدواج یک ضرورت است و گرفتن مدرک و تحصیل کردن یک فضیلت لذا نباید ضرورت را فدای فضیلت کرد. خانواده نباید به خاطر فراهم کردن شرایط تحصیل فرزندان، آنان را تا پایان تحصیلات از امر مهم ازدواج که حق طبیعی هر جوانی است بازدارد.


قرائتی با اشاره به تاکید قرآن بر اهمیت ازدواج، آن را یکی از نیازهای اساسی پس از خوراک برای انسان برشمرد.


وی فضای دانشگاه ها را مکان مناسبی برای رشد سطح فرهنگی جوانان و بویژه دانشجویان عنوان کرد و از مسئولین دانشگاه خواست موجبات ارتقاء هر چه بهتر سطح فرهنگی در دانشگاه ها را فراهم کنند و گفت: این دانشجویان همان کسانی هستند که در آینده وارد جامعه شده و آینده ساز کشورمان خواهند بود.








قرائتی: دانشگاه آزاد اسلامی در خطوطی همچون وجود دانشگاه ها در شهرهای مهم و مراکز شهرها، شرایط سنی استاد و دانشجو و زمان و نحوه برگزاری کلاس ها خط‌شکن بوده است. وی از دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا در شکستن این خط و حل این معضل(بیکاری) نیز تصمیمات جدی تری در دانشگاه آزاد اسلامی گرفته شود

معاون فرهنگی واحد کرج و دبیر همایش هم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش ملی گفت: در مجموع 78 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که طی دو بار داوری توسط هیأت داوران متشکل از 8 نفر از استادان و اعضای هیأت علمی الهیات و معارف اسلامی، 10 مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده شدند که این 10 مقاله برای بار سوم نیز داوری شدند و به صاحبان مقالات برتر لوح تقدیر و جوایز نفیسی تعلق گرفت.


دکتر محمدحسن برهانی فر ادامه داد: از مجموع 78 مقاله ارسال شده به دبیرخانه 33 مقاله در کتاب مجموعه مقالات چاپ شده و 64 مقاله نیز در لوح فشرده به صورت چکیده مقالات درج شده است.


حجت الاسلام امن الله فرید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج نیز با برشمردن اهمیت، آثار و برکات شناخت سیره ائمه معصومین(ع) و آرزوی بهره گیری از این الگوهای اسلامی در زندگی روزمره، متن پیام آیت الله مکارم شیرازی در خصوص این همایش را قرائت کرد.


همچنین دکتر بهروز میرزا سرپرست واحد کرج متن پیام دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را برای حضار قرائت کرد.


به گزارش آنا، در این همایش که از سه محور کلی با عناوین «عقلانیت در سیره حضرت معصومه»، «ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه» و «سیره سیاسی و اجتماعی حضرت معصومه» تشکیل شد به بررسی مقالاتی در خصوص «دین‌باوری و دین‌مداری»، «هستی‌شناسی دینی» و «دانش‌اندوزی و مقام علمی»، «عصمت و طهارت»، «کرامت»، «عفاف و حجاب» و «عرفان و عبودیت» «ولایت‌مداری»، «مقاومت و ایستادگی» و «هجرت» پرداخته شد و در مراسم اختتامیه به تعدادی از مقالات برگزیده جوائز نفسیی اهدا شد.



در این مراسم پربرکت خادمین حرم مطهر حضرت معصومه(س) با شمع گردانی و گرداندن پرچم متبرک حضرت معصومه(س) فضای سالن را سرشار از عطر معنویت کردند و حجت الاسلام حسینی نژاد قائم مقام تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) نیز با تقدیر از زحمات دست اندرکاران برگزاری این همایش با تاکید بر لزوم پرداختن به سبک زندگی و سیره ائمه معصومین(ع)، به نشان قدردانی هدیه ای معنوی از سوی تولیت آستان آن حضرت به دکتر بهروز میرزا رئیس واحد کرج اهدا کرد.


همایش ملی سبک زندگی حضرت معصومه(س) با حضور خدام و نمایندگان تولیت آستان حضرت معصومه(س)، جمعی از روحانیون، طلاب و مسئولین فرهنگی و دانشگاهی و در میان استقبال پرشور استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته