دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 15:43
در دیدار دبیران تشکل‌های دانشجویی واحد خرم آباد

دوستی: نمی‌گذاریم تشکل‌های دانشجویی به ابزار جریان‌های سیاسی خارج دانشگاه تبدیل شوند

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد:‌ از اینکه تشکل های دانشجویی به ابزاری در راستای خدمت به جریان های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شوند، جلوگیری کنیم.
کد خبر : 17505

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر بهروز دوستی در دیدار دبیران تشکل های دانشجویی سیاسی و مذهبی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با توجه به دغدغه‌های مسئولان دانشگاه در خصوص تشکل‌ها گفت: تلاش می شود از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تشکل های دانشجویی به عنوان یک فرصت و یک بازوی توانمند در انجام امور فرهنگی استفاده شود.


دوستی افزود: هدف از فعالیت تشکل‌های دانشجویی آن است که هوشمندانه در راستای تعمیق ارزش‌های متعالی فرهنگی که به آن باور داریم، عمل شود و از اینکه تشکل‌های دانشجویی به ابزاری در راستای خدمت به جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شوند، جلوگیری کنیم.


وی هدف از برگزاری این جلسات را ایجاد همدلی و نزدیکی بیشتر بین تشکل ها و بوجود آمدن هماهنگی بین دبیران آنها دانست به گونه‌ای در انجام فعالیت‌ها اهداف شخصی، گروهی و جناحی مد نظر قرار نگیرد و گفت: به دور از سلیقه‌های شخصی برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای اعتلای فرهنگی جامعه حرکت کنیم.








قدرتی: دانشجویان همواره به عنوان صریح‌ترین ناقدان شناخته می‌شوند ولی باید این نقدها منصفانه و به دور از تخریب باشد

نماینده ریاست عالیه دانشگاه در تشکل‌های سیاسی مذهبی دانشجویان استان لرستان خواستار برگزاری منظم جلسات و ساماندهی مجوزها، اساسنامه ها و انتخابات تشکل ها شد.


مسئولی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان لرستان هم گفت: مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از دانشجویان و به ویژه تشکل‌های دانشجویی آینده نگری، آرمان خواهی و نقد منصفانه است به این معنی که با آینده نگری و آرمانخواهی در جامعه ایجاد امید و انگیزه کنند.


حجت‌الاسلام مهدی قدرتی افزود: دانشجویان همواره به عنوان صریح‌ترین ناقدان شناخته می‌شوند ولی باید این نقدها منصفانه و به دور از تخریب باشد.


قدرتی تشکل های دانشجویی را یک بازوی قدرتمند برای سیستم فرهنگی دانشگاه برشمرد و گفت: مدیریت دانشگاه باید ازاین ظرفیت استفاده و از آن در جهت تعمیق فعالیت های فرهنگی خود استفاده کنند.


مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان لرستان با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال سال بسیار حساسی است و کار بسیار دشوار است و انتظارات زیادی از طرف جناح های مختلف سیاسی از تشکل های دانشجویی وجود خواهد داشت لذا باید هوشیار بود و با حفظ گرایش و سلیقه‌های سیاسی مختلف در دام جریان های سیاسی نیفتیم.


دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز گفت: تشکل‌های دانشجویی جایگاه بسیار مهمی دارند و باید سرزندگی دانشگاه را از جهت فعالیت‌های سیاسی حفظ کنند و این مسئله مستلزم آن است که خردورزی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و به دور از احساسات و تنش به انجام فعالیت بپردازند.








ملکی: تشکل های دانشجویی باید سرزندگی دانشگاه را از جهت فعالیت های سیاسی حفظ کنند و این مسئله مستلزم آن است که خردورزی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و به دور از احساسات و تنش به انجام فعالیت بپردازند

دکتر یدالله ملکی افزود: در انجام کارهای تشکیلاتی چنانچه قدرت تحمل رقیب را در خود پرورش ندهیم نه تنها مانع رشد خود خواهیم شد بلکه در نهایت جامعه نیز ما را نخواهد پذیرفت.


وی مهمترین هدف از ایجاد تشکل‌های دانشجویی را رشد شعور سیاسی و رشد شعور زندگی جمعی دانست و افزود: همه باید به سمتی برویم که به جامعه و مردم آگاهی بدهیم و در این مسیر دشوار باید صبر و تحمل بالایی داشته باشیم.


رئیس واحد خرم‌آباد گفت: در انجام برنامه‌های سیاسی و اجتماعی توسط تشکل‌ها هرگز نباید کیفیت فدای کمیت شود و باید تلاش شود که برنامه‌های فاخر و سودمندی اجرا شود. در برگزاری سخنرانی‌ها باید ابتدا درخواست‌ها در هیات نظارت بر تشکل ها مطرح و پس از کسب مجوز نسبت به برگزاری آنها اقدام شود.


ملکی افزود: تلاش می شود که امکانات موجود به صورت مساوی و عادلانه بین همه تشکل ها تقسیم شود و اگر در گذشته هم تفاوت‌هایی وجود داشت حتی الامکان این تفاوت‌ها برداشته شود.


به گزارش آنا، در انتخابات اخیر شورای مرکزی تشکل های دانشجویی (سادا) محسن چشمه مهتاب و پرهام طهماسبی از دبیران تشکل های سیاسی مذهبی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد به ترتیب به عنوان عضو شورای مرکزی و بازرس این شورا انتخاب شده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته