دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 15:03
مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

فراهم شدن امکان تبادل تجربیات و دانش دانشجویان در همایش ملی فرهنگ، هنر و اندیشه

دکتر اسماعیلی با اشاره به همایش ملی فرهنگ، هنر و اندیشه که در دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد، از کم بودن ایده های فرهنگی و خلاقیت دانشجویان برای تولید آثار فرهنگی انتقاد کرد و هدف برگزاری این مراسم را انتقال تجربیات و ایده‌های فرهنگی دانشجویان با یکدیگر اعلام کرد.
کد خبر : 17497

دکتر حبیب الله اسماعیلی، مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی درباره همایش ملی فرهنگ،هنر و اندیشه که در استان اصفهان برگزار شد درگفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا بیان داشت: این همایش گردهمایی کانون های فرهنگی و هنری،انجمن های علمی و نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد بود و تمام واحدهای دانشگاه های آزاد از استان ها و شهرهای سراسر ایران دراین مراسم غرفه هایی برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری خود دراختیارداشتند.


وی ادامه داد: این همایش از روز شنبه 94/2/19 درحال اجرا است و امروز هم طی مراسمی پایان می پذیرد.


وی مهم ترین رویداد این مراسم را «فراهم شدن امکان تبادل تجربیات و دانش دانشجویان» اعلام کرد و افزود: این همایش موجب شد دانشجویان با فعالیت های واحد های دیگری دانشگاهی آشنا شوند و بتوانند از تجربیات و آگاهی هم استفاده کنند.








اسماعیلی: به اعتقاد مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری این مراسم برای تبادل این تجربیات و تولید علم و همچنین خلاقیت است زیرا متاسفانه امروز شباهت زیادی بین تولیدات و ایده های فرهنگی و هنری وجود دارد که این موضوع امکان خلاقیت را می گیرد و مراسم هایی این چنینی می تواند کمک سازنده‌ای برای بروزه ایده‌ها و افکار جدید باشد

اسماعیلی افزود: به اعتقاد مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری این مراسم برای تبادل این تجربیات و تولید علم و همچنین خلاقیت است زیرا متاسفانه امروز شباهت زیادی بین تولیدات و ایده های فرهنگی و هنری وجود دارد که این موضوع امکان خلاقیت را می گیرد و مراسم هایی این چنینی می تواند کمک سازنده‌ای برای بروزه ایده‌ها و افکار جدید باشد. همچنین این گردهمایی می تواند زمینه خوبی برای گسترش ایده ها و تولیداتی که پتانسیل رشد دارند را فراهم کند به طور مثال واحد اصفهان کانون رادیویی راه اندازی کرده که توسط مجریانی خبره و مسلط که ازبین دانشجویان انتخاب شدند، اداره می شود یا واحد دیگری که صنایع دستی نفیس و ارزشمندی را ارائه کرده بود و هر دو استعداد و توانایی پیشرفت های خوبی را داشتند که درهمایش با معرفی آنها امکان گسترش پیدا کردند.


وی گفت: یکی دیگر از اصلی ترین فعالیت های همایش برگزاری مجموعه کارگاه هایی مثل کارگاه آموزشی قوانین و مقرارت فعالیت های فرهنگی و علمی دانشجویی و نشریات دانشجویی،مدیریت و برنامه ریزی های فرهنگی،چگونگی تولید ایده های فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و چگونگی تبدیل کردن یک محصول فرهنگی به یک محصول اقتصادی است. درمجموع این بسته بخش های مختلفی را پوشش داد البته این همایش اولین گردهمایی فرهنگی دانشجویان بود که به صورت گسترده در دانشگاه آزاد برگزار شد که کاستی هایی هم داشت اهر چند در مجموع برگزاری این همایش ملی بسیار کارآمد صورت گرفت.


اسماعیلی به حضور دکتر سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در این همایش اشاره کرد و گفت: دراین گردهمایی دانشجویان توانستند پرسش های خودشان را به صورت مستقیم با معاون فرهنگی مطرح کنند و ایشان به تمامی سوالات طرح شده پاسخ دادند.


او هدف از برگزاری این مراسم را انتقال تجربیات و ایده های فرهنگی دانشجویان با یکدیگر خواند و تاکید کرد: مراسم ما با تعریف سنتی همایش تفاوت های زیادی داشت و بیشتر به یک گردهمایی شبیه بود زیرا تمرکز و هدف آن تنها بر روی تبادل اطلاعات علمی دانشجویان صورت گرفته بود همچنین مسئولان دانشگاه آزاد معتقد هستند بروز خلاقیت و پیشرفت در این زمینه گام موثری درپیشرفت و بهبود وضعیت تولیدات فرهنگی کشور خواهد داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته