دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1396 - 11:40

اوبر تاکسی هوایی را در دستور کار دارد

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر به همراه سازمان حمل و نقل شهری دبی و دالاس آمریکا در یک پروژه مشترک روی تاکسی پرنده بدون خلبان کار می‌کنند.
کد خبر : 174943

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، کنفرانس هم‌اندیشی برای پیشبرد پروژه تاکسی پرنده اوبر در دالاس آمریکا در حال برگزاری‌ است و این شرکت اعلام کرده که قصد دارد تا سال 202 مقدمات لازم برای راه‌اندازی نخستین سیستم تاکسی شهری هوایی را فراهم کند.


در این کنفرانس اوبر به بررسی پهپادهای عمودپرواز بدون خلبان و باتری‌های شارژ سریع و زیرساخت‌های شهری مورد نیاز برای این پروژه می‌پردازد و از میان طرح‌های پیشنهادی، انتخحاب خود را انجام می‌دهد.


پیش از این اوبر با دوبی و دالاس به‌ عنوان دو شهر پیشتاز قرارداد شراکت در این پروژه را امضا کرده بود و حال قصد دارد در نمایشگاه تکنولوژی سال 202 میلادی، نخستین نمونه از تاکسی خود را در دبی رونمایی کند. آغاز به‌کار تاکسی هوایی در دبی نیازمند وجود باند فرود در ساختمان‌ها و محل‌هاست که این شرکت اعلام کرده است با شرکت‌های ساختمانی منطقه در حال مذاکره برای آماده‌سازی باندهای لازم است.


از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ هوانوردی که در حوزه پهپادهای نفربر عمودپرواز فعالیت کرده‌اند نیز در این کنفرانس حضور دارند و در میان پنج نامی که قرار است شریک اوبر باشند، نام شرکت «بل» نیز دیده می‌شود. یک شرکت هم قرار است روی باتری‌های شارژ سریع برای این پرنده‌ها پژوهش‌های لازم را انجام دهد که بتوانند بلافاصله پس از هر فرود، دوباره مسافر بزنند و پرواز کنند. اگرچه این پروژه‌ای جاه‌طلبانه برای سال 2020 محسوب می‌شود اما اوبر تصمیم جدی برای پیاده‌سازی آن دارد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته