دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 12:20

دادگاه ممنوعیت استفاده آزاد از موبایل در هواپیما را رد کرد

امکان استفاده از گوشی موبایل و دیگر وسایل ارتباطی مانند لپ‌تاپ و تبلت در لحظه برخواستن و فرودآمدن هواپیما، موضوع دادخواستی بود که دادگاه آن ‌را وارد ندانست و رد کرد.
کد خبر : 17437

به گزارش آنا به نقل از Engaget، دادگاه تجدیدنظر واشنگتن دی‌سی یک دادخواست را که علیه تصمیم FAA (سازمان هوانوردی فدرال آمریکا)، مبنی آزادی استفاده از وسایل ارتباطی در لحظه پرواز یا فرود هواپیما، مطرح شده بود، رد کرد.


سازمان هوانوردی آمریکا در سال 2013 قانون منع استفاده از وسایل ارتباطی در هواپیما در زمان برخواستن و فرود آمدن را لغو کرد و به مسافران اجازه داد که در هر زمانی در هواپیما از وسایل ارتباطی خود استفاده کنند اما اتحادیه صنفی خدمه پرواز نسبت به این تصمیم اقامه دعوی کرد که از سوی دادگاه رد شد.


ادله این اتحادیه در این دادخواست این بود که مسافران آنقدر سرگرم کار با وسایل ارتباطی خود می‌شوند که به پیام‌های لحظه برخواستن و نشستن هواپیما توجه نمی‌کنند و این کار را برای خدمه‌ای که باید بر بسته و باز بودن کمربند ایمنی و قرار گرفتن مسافران در صندلی خود نظارت کنند، سخت کرده و استانداردهای پرواز امن را به چالش می‌کشد.


دادگاه ایالتی واشنگتن دادخواست اتحادیه را رد کرد و اعلام کرد که سازمان هوانوردی فدرال می‌تواند قوانین داخلی خود را که به وسایل الکترونیکی مربوط می‌شود، تغییر دهد. در متن نظر دادگاه آمده است:


«از آنجا که تغییر قانونی که آژانس هوانوردی فدرال انجام داده است، منجر به تضییع حق، زیرپا گذاشته شدن قانون یا قرارداد نیست، لذا این دادگاه در این‌زمینه هیچ حکمی صادر نمی‌کند و دادخواست مورد نظر را برای ارائه به جلسه قضاوت رد می‌کند».


به این ترتیب برای استفاده از موبایل و لپ‌تاپ در هنگام پرواز اصولا دادگاهی تشکیل نشد و خدمه از این پس نیز باید با مسافرانی که سرشان به وسایل الکترونیکی‌شان گرم است سروکله بزنند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته