دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1396 - 13:10

کارت اعتباری جدیدی که رمزش اثر انگشت‌تان است

شرکت «مستر کارد» یک کارت اعتباری جدید وارد بازار کرده است که با اثر انگشت صاحب کارت فعال می‌شود. تکنولوژی جدید مثل شیوه پرداخت پول با تلفن همراه است که فرد باید هنگام انتقال پول انگشتش را روی دکمه حسگر تلفنش بگذارد.
کد خبر : 174040

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، کارشناسان می‌گویند گرچه این روش چندان بی‌خطا نیست اما شیوه «معقول» استفاده از اطلاعات بیومتریک است. این شرکت، تکنولوژی جدیدش را پیش‌تر در دو دوره در آفریقای جنوبی آزمایش کرده است.


آجای بهالا، رئیس بخش ایمنی و امنیت مسترکارد، می‌گوید که تکنولوژی استفاده از اثر انگشت راحتی و امنیت را با هم به ارمغان می‌آورد. به گفته او، این چیزی نیست که بتوان از کسی گرفت یا از رویش ساخت.


حتی حسگر اثر انگشت قابل نفوذ است


کارشناسان می‌گویند با این همه حسگر اثر انگشت را هم می‌توان هک کرد. کارستن نول، محقق ارشد در موسسه تحقیقات امنیتی برلین می‌گوید: «من فقط لیوان یا هر چیزی که شما پیش‌تر لمس کرده‌اید را لازم دارم و به همین راحتی می‌توانم کارت اعتباری‌تان را هک کنم».


او می‌افزاید: «اگر هک شوید فقط نه انتخاب دیگر دارید تا دیگر هیچ حق انتخابتی نداشته باشید». اشاره او به تعدا انگشتان دستان ماست».


در واقع، اسکنر اثر انگشت روی خود کارت سوار است.



نول می‌گوید که با احتیاط این تکنولوژی جدید بهتر از آن چیزی است که الان در اختیار داریم. بیشتر کارت‌های خرید این روزها از یک تراشه هوشمند و شماره رمزی تشکیل شده‌اند که هر فرد فقط خودش از آن آگاهی دارد.


نول می‌افزاید که شماره‌های رمز معمولا ضعیف هستند و اثر انگشت امن‌تر است. دلیل دیگر او برای ارجحیت دادن به استفاده از اثر انگشت این است که هیچ آدم ساده لوحی اگر یک مجرم از او خواهش کند، انگشتش را نمی‌برد تا به او بدهد.


بدون نیاز به اسکنر


گفته می‌شود که این کارت‌ها هم نمونه‌ای از اثر انگشت صاحبت کارت را دارند و هم یک اسکنر که اثرانگشت را ثبت کند. کارت‌های قبلی به یک اسکنر جداگانه نیاز داشتند. برای همین فروشگاه‌های محدودی آن کارت‌ها را می‌پذیرفتند. کارت‌های جدید از این نظر ساده‌تر هستند و می‌توان تصور کرد که همه جا قابل پذیرشند.


استفاده از اثر انگشت یا دیگر فرم‌های بیومتریک فقط برای خرید از فروشگاه‌هاست و خریدهای آنلاین همچنان باید با سوال‌های ایمنی انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته