دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزیدگان دومین دوره کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شدند

دومین دوره جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی (جایزه ابن‌سینا) از بعد از ظهر امروز با حضور دکتر حمید میرزاده، معاونان دانشگاه، دکتر بروجردی معاون رئیس‌جمهور و رئیس کتابخانه ملی، دکتر احمد احمدی رئیس سازمان سمت و سایر مسئولان و اعضای هیات علمی در واحد علوم‌ تحقیقات در حال برگزاری است.
کد خبر : 173887

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر کرم‌الله دانش‌فرد، دبیر دومین جایزه ابن‌سینا در این جشنواره گزارشی از روند برگزاری آن ارائه کرد و گفت: اولین دوره این جشنواره از سال 94 و با ابتکار معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به سرانجام رسید. در دوره اول حدود 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد که فقط به آثار علوم‌انسانی، اجتماعی و هنر اختصاص داشت و در نهایت 16 اثر برگزیده و 8 اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.


او ادامه داد: اما در دوره دوم با تصویب هیات رئیسه دانشگاه 2 حوزه فنی- مهندسی و کشاورزی و پزشکی و پیراپزشکی به محورهای این جشنواره اضافه شد. بنابراین جشنواره ابن‌سینا در 3 محور عمومی علوم‌انسانی و اجتماعی، فنی – مهندسی و کشاورزی و پزشکی و پیراپزشکی برگزار شده است و همچنین بخش ویژه آن در دو محور آثار مربوط به شخصیت امام‌خمینی‌(ره) و آثار مربوط به زبان و ادبیات فارسی و نیز بخش جنبی به پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص داشت.


به گفته دانش‌فرد، در مجموع 1000 اثر به دبیرخانه دومین جایزه ابن‌سینا ارسال شده که در مقایسه با دوره اول از رشد صددرصدی برخوردار بوده است.


دبیر دومین جایزه ابن‌سینا ادامه داد: تقویت جریان نظریه‌پردازی، زمینه‌سازی و تسهیل مبادله فرهنگی و ایجاد شبکه بزرگ نویسندگان، توجه به فرهنگ کتاب در دانشگاه، تقویت نویسندگی، شناسایی آثار برتر در حوزه‌های علمی، توجه به زبان و ادبیات فارسی و توسعه توجه دانشگاهیان به ابعاد شخصیت حضرت امام(ره) و تبیین آن در سطح دانشگاه از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.


او در پایان گفت: بعد از تشکیل شورای سیاستگذاری و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و نیز سایر دانشگاه‌های کشور، آثار به دبیرخانه ارسال و وارد مرحله داوری شدند. بیش از 200 استاد در سه مرحله داوری آثار را انجام دادند و در نهایت 21 اثر انتخاب شد. که 15 اثر آنها به عنوان برگزیده و 7 اثر هم به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.


به گزارش خبرنگار آنــا، برگزیده‌های دومین جشنواره جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی (ابن سینا) در بخش های زبان و ادبیات فارسی، امام خمینی (ره)، پایان نامه دانشجویی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی و ناشران در واحد علوم و تحقیقات تجلیل شدند.


در بخش زبان و ادبیات فارسی کتاب «تجلیل اشعار اسرار البلاغه» به تالیف دکتر جلیل تجلیل و در بخش امام خمینی (ره)، کتاب «خطابات قانونیه از منظر امام خمینی(ره)» به تالیف دکتر عبدالرضا فرهادیان به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.


در بخش پایان‌نامه دانشجویی کتاب «تصحیح انتقادی رساله عرفانی از شاه نعمت اله ولی» به تالیف دکتر مسعود دهش و در بخش علوم انسانی و اجتماعی کتاب «محاط در محیط» به تالیف دکتر علیرضا بندر آباد و دکتر آزاد شاهچراغی و کتاب «ارامنه جلفای نو در عصر صفوی» به تألیف دکتر شکوه السادات اعرابی هاشمی، کتاب «نواندیشان ایرانی» به تألیف دکتر سید علی محمودی، کتاب «حکمت احکم» به شرح و ترجمه دکتر رحمت الله شریعتی نجف آبادی، کتاب «سیمای اولیاالله در جایگاه ولایت در عرفان و تصوف» به تألیف دکتر امیرحسین همتی، کتاب «طرح‌های تحلیل واریانس و رویکرد مفهومی SPSS و SAS» به ترجمه دکتر علیرضا کیامنش و مژگان جعفری به عنوان اثر برگزیده شناخته شدند.


در بخش علوم انسانی و اجتماعی، کتابهای «دوران گذار روابط بین‌الملل در جهان پساغربی» به تألیف دکتر محمد جواد ظریف و دکتر سید کاظم سجادپور و دکتر عباداله مولایی، کتاب «برنامه‌ریزی و مدیریت شهری جدید» به تألیف دکتر رحیم سرور، دکتر محمدرضا توکلی و دکتر حمید بحیرایی، کتاب «تاریخ دارالشفا آستان قدس رضوی» به تألیف دکتر سالم حسین زاد و کتاب «آنالوطیقا طراحی» به تألیف دکتر محمود رضایی شایسته تقدیر شدند.


در بخش علوم پزشکی، کتاب «عفونت پری ایمپلنت» به ترجمه دکتر وحید اصفهانیان، دکتر مهرناز صدیقی، دکتر مهرنوش صدیقی، دکتر نسیم فرخانی و دکتر محمدرضا غفاری برگزیده شد.


در بخش فنی و مهندسی، کتاب «مبانی رفتاری رس‌ها از دیدگاه مهندسی ژئوپلوتیک» به تألیف دکتر امیررضا گودرزی، کتاب «احتیاجات غذایی ماهی و میگو» به ترجمه دکتر مرتضی مهری و دکتر فاطمه شیرمحمد و کتاب «سیستم های کنترل خطی» به تألیف دکتر امیرهوشنگ مزینان برگزیده شدند. همچنین در همین بخش کتاب «تغییرات محیطی کره زمین در کواتنر» تألیف دکتر رسول صمدزاده و کتاب «کاربردهای طیف سنجی» به ترجمه دکتر راحله قربانی شایسته قدردانی شدند.


در بخش ناشران، انتشارات واحد خراسان به‌عنوان ناشر برگزیده و انتشارات واحد تهران جنوب به‌عنوان ناشر شایسته تقدیر تجلیل شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته