دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 15:42

برگزاری اولین همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان با حضور سه وزیر

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت علوم از برگزاری همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های کشور با حضور سه وزیر از فردا سه‌شنبه 29 فروردین خبر داد.
کد خبر : 172460

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حمید یعقوبی گفت: «همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های کشور با حضور وزرای علوم، کشور و کار به عنوان مهمانان ویژه این همایش از سه‌شنبه ۲۹ تا پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ در اردوگاه شهید باهنر و با همکاری سازمان امور دانشجویان و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.»


مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت علوم به هدف برگزاری این اشاره کرد و گفت: «معرفی کانون‌های دانشجویی همیاران به عنوان ظرفیتی خوب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضاهای دانشگاهی و همچنین معرفی و شناسایی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دخیل در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این همایش است.»


یعقوبی افزود: «در روز اول همایش مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود که تعدادی از مهمانان مانند دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم به عنوان سخنران حضور دارند. همچنین در روز دوم چند کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که این کارگاه‌ها می‌تواند در توانمندسازی دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش موثر باشد. همچنین چند پنل و میزگرد تخصصی با حضور صاحب‌نظران حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور نیز برگزار می‌شود.»


به گفته مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت علوم در روز سوم همایش مراسم اختتامیه و تقدیر از کانون‌های دانشجویی برتر کشور و همیاران فعال برگزار می‌شود.


او گفت: «با توجه به اینکه کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان برای اولین بار در آموزش عالی کشور فعال شدند، بنابراین این همایش برای اولین بار است که برگزار می‌شود. اگر چه نشست دبیران این کانون‌ها در آذر سال گذشته برگزار شد، اما نشست امسال با شرکت بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان و همیاران سلامت روان از حدود ۹۰ دانشگاه کشور برگزار می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته