دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 11:54
صامت در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

ارائه 980 عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه «ابن‌سینا»/ افزایش 100درصدی آثار

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه 980 عنوان کتاب به دبیرخانه دومین جایزه کتاب سال این دانشگاه و برگزاری اختتامیه آن در روز دوم اردیبهشت امسال در واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
کد خبر : 172340

علیرضا صامت در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «ابن‌سینا» در محورهای علوم انسانی و اجتماعی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، بخش ویژه (آثار تالیفی با موضوع امام خمینی (ره) و بخش پایان‌نامه‌ها برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: در این دوره در مجموع 980 عنوان کتاب از سوی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه و دانشجویان مقاطع کار‌شناسی‌ارشد و دکتری به دبیرخانه جایزه کتاب سال در واحد علوم و تحقیقات ارسال شده که این آمار نسبت به دوره گذشته 100 درصد افزایش یافته است.


سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، اهداف برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترویج ارزش‌های اخلاقی و انسانی، تجلیل از نویسندگان برجسته بومی دانشگاه‌ آزاد اسلامی، تشویق و ایجاد انگیزه برای نویسندگان جوان دانشجو و ... عنوان کرد.


صامت خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های درستی که می‌تواند به فرهنگ کتابخوانی و تولید علم کمک کند، انتخاب کتاب سال است. ما به دنبال این هستیم که با تشکیل هسته‌های مطالعاتی در جامعه دانشگاهی و به ویژه دانشجویان، به توسعه مطالعات و رشد فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم. البته مطالعه باید از درون خانه‌ها آغاز شود و فرزندان‌مان را از کودکی با فرهنگ کتابخوانی آشنا کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته