دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1396 - 17:23
در جریان بازدید از محل برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان سراسر کشور

معاون فرهنگی وزیر بهداشت: استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر در حوزه سلامت تاثیرگذاری بیشتری دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت صبح امروز از محل برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان سراسر کشور در پردیس تئاتر تهران (کاخ جشنواره فرهنگی) و فضاهای نمایشگاهی این محل بازدید کرد.
کد خبر : 171837

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا فراهانی در حاشیه بازدید از پردیس تئاتر تهران (محل برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت) گفت: «دانشجویان پزشکی منبع بزرگی از خلاقیت، شور و هنر هستند. خوشبختانه امسال نسبت به دوره قبل شاهد رشد ۳۰۰ درصدی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فرهنگی بودیم.»


معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت افزود: «هنر، ابزاری است که می‌تواند ما را برای رسیدن به هدفمان در زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ سلامت یاری دهد. امسال ۲۰۰ هنرمند در شاخه‌های مختلف با جشنواره فرهنگی همراهی کردند تا این پیام بهتر و سریع‌تر به جامعه منتقل شود.»


فراهانی گفت: «فضای بانشاطی بر پردیس تئاتر تهران حاکم است و این امیدوارکننده است. دانشجویان پزشکی منبع بزرگی از خلاقیت، شور و هنر هستند و بخشی از این ظرفیت را می‌توان در این جشنواره دید. پیام‌های مربوط به حوزه سلامت اگر مستقیم بیان شوند، تأثیرگذاری لازم را ندارند، اما اگر از ظرفیت فرهنگ و هنر استفاده کنیم، تأثیرگذاری بر مخاطب بیشتر می‌شود.»


او افزود: «جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، تلاش می‌کند تا با استفاده از شاخه‌های مختلف هنر و درگیر‌کردن جوانان با موضوعاتی که مستقیم و غیرمستقیم به سلامت جامعه مربوط می‌شوند، گامی برای ارتقای فرهنگ سلامت بردارد.»


فراهانی درباره انتخاب پردیس تئاتر تهران به عنوان کاخ جشنواره فرهنگی نیز گفت: «به دلیل ماهیت دانشجویی جشنواره، تمایل داشتم این جشنواره در یکی از دانشگاه‌ها برگزار شود اما متاسفانه چنین فضایی در هیچ دانشگاهی وجود نداشت. پردیس تئاتر تهران امکان برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، اجرای تئاتر، نمایش فیلم، اجرای موسیقی را به ما داده است.»


هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت تا اول اردیبهشت ادامه دارد و اولین مراسم اختتامیه این جشنواره بعدازظهر امروز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته