دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1394 - 09:28
در همایش ملی کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشگاهی:

طه هاشمی: هدف از تشکیل کانون‌های دانشجویی تولید علم و باروری فرهنگی است/ انسانیت افراد باید به رسمیت شناخته شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه افراد جامعه اعم از اکثریت و اقلیت را باید در نظر گرفت و شرایط را برای همه افراد جامعه فراهم کرد.
کد خبر : 17123

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سیدطه هاشمی در آئین افتتاحیه همایش ملی کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشگاهی و انجمن های علمی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد، افزود: در نظر گرفتن برنامه های دانشجومحور از مهمترین اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از همه مهم تر اینکه تمامی انسان ها با توجه به متفاوت بودن و لحاظ شدن حقوق یکسان، باید به رسمیت شناخته شوند.


طه هاشمی با تأکید بر نقش شادی و غم در شخصیت انسان افزود: همه افراد جامعه، اعم از اکثریت و اقلیت، را باید در نظر گرفت و شرایط را برای همه افراد جامعه فراهم کرد. انسانیت افراد باید به رسمیت شناخته شود به گونه­‌ای که ممکن است یک نفر در یک خانواده نماز شب بخواند و یک نفر دیگر کمتر به فرائض دینی اهمیت ­دهد و ممکن است حتی اخلاق دو برادر با یکدیگر فرق کند اما باید به صورت یکسان با این افراد برخورد شود و امکانات بایستی یکسان توزیع شود.


وی با اشاره به رویکرد جدید فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و تغییر آن نسبت به گذشته، در پاسخ به برخی مطالب مطرح‌شده از سوی نمایندگان دانشجویی افزود: کار فرهنگی ملزم به زمان کافی برای تحقق اهداف است. این همایش اولین همایش ملی است و با توجه به اینکه در گذشته فعالیت کانون های فرهنگی و هنری بسیار محدود بوده است، از این پس نقش این کانون ها و نشریات دانشجویی و انجمن‌های علمی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.








در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید لحاظ شود و از همه مهم‌تر اینکه تمامی انسان ها با توجه به متفاوت بودن و لحاظ شدن حقوق یکسان، باید به رسمیت شناخته شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری شامل هیئت‌های علمی، استادان و کارکنان نیز است، افزود: باید به همه تشکل‌ها میدان داد تا در عرصه حضور گسترده داشته باشند.


وی با تاکید بر دانشجو محور بودن برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجوی امروز با گذشته تفاوت دارد زیرا نیاز های متفاوتی دارد.


طه هاشمی همچنین هدف از تشکیل کانون‌های دانشجویی را «تولید علم، باروری فرهنگی و ایجاد عرصه مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی فرهنگی و اجتماعی» عنون کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه فرهنگی حوزه‌ای راهبردی است، باید در برنامه‌های فرهنگی، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز لحاظ شود.


وی افزود: دانشجویان شرعاً و عرفاً حق دارند توقع داشته باشند پولی که برای شهریه پرداخته‌اند در جای مناسب هزینه شود.


طه هاشمی همچنین بیان کرد: طرح‌های جدیدی در دست بررسی است و نحوه امتیازدهی به طرح‌ها به گونه‌ای خواهد بود که هرکدام که تأثیر بیشتری بر دانشجو داشته باشد، امتیاز بیشتری می­‌گیرند و بالعکس. ما انتظار کار حرفه‌ای از دانشجویان نداریم اما مسئولان باید سعه صدر داشته باشند و فضایی ایجاد کنند که مدیریت کانون‌های دانشجویی به دست خود دانشجویان باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته