دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر بهداشت خبر داد

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت 25 فروردین آغاز می‌شود/ احتمال حضور رییس‌جمهوری در مراسم اختتامیه

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبی و موسیقی از 25 فروردین آغاز می‌شود و تا 1 اردیبهشت ادامه دارد.
کد خبر : 171117

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نشست خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت صبح امروز با حضور دکتر محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و امیر گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد.


فراهانی در این نشست گفت: «فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از رسالت‌های وزارت بهداشت است. در همین زمینه از اهالی هنر خواستیم به ما کمک کنند تا فرهنگ ارتقای سلامت را در جامعه نهادینه کنیم. هنر در جهان امروز، قدرت تغییر نگرش و ایجاد الگوهای تازه را دارد.»


او در ادامه رسانه‌ها را حلقه آخر زنجیره توسعه فرهنگ سلامت دانست و گفت: «در جامعه‌ای که هنر نقش برتری دارد، با جامعه سالم‌تری روبه‌رو خواهیم بود و مردم زندگی بهتری خواهند داشت. هر چه افراد جامعه با هنر و فرهنگ درگیر شوند، میزان لذتشان از هنر بیشتر می‌شود. در دنیای مدرن صنایعی تولید شده است که کار تولید اثر هنری را از جامعه هنری به میان مردم برده است. مردم می‌توانند از طریق این تکنولوژی‌ها ایده‌های هنریشان را به آدم‌های حرفه‌ای برسانند.»


رئیس هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: «از لحاظ گستردگی و کمیت این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است. ۴۲ هزار اثر در این دوره ثبت شده است و بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان و فرهیختگان جامعه هنری در جشنواره فرهنگی با ما همکاری داشته‌اند. این جشنواره در روزهای آینده میزبان بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان و هنرمندان کشور در تهران است.»


معاون وزیر بهداشت افزود: «جشنواره سه اختتامیه در سه حوزه دارد و سعی کرده‌ایم هر اختتامیه، ساختاری حرفه‌ای، جذاب و دیدنی داشته باشد. مراسم تقدیر از چهره‌های شاخص هنری، یکی از بخش‌های مهم مراسم اختتامیه است.»


به گفته فراهانی احتمال حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در یکی از آیین‌های اختتامیه جشنواره وجود دارد.


او در ادامه گفت: «هیچ یک از سالن‌های تهران، ظرفیت اجرای جشنواره را نداشتند و به همین دلیل از قابلیت‌های پردیس تئاتر تهران برای میزبانی این رویداد استفاده کرده‌ایم. من هرگز احساس نکردم که بین جامعه پزشکی و هنرمندان تنش وجود دارد. این را از جانب آقای هاشمی وزیر بهداشت می‌گویم که جامعه هنری به ما بسیار کمک کرد و ارتباط خوبی با هنرمندان داشتیم. در وزارت بهداشت با مشکلاتی که به وجود آمد، با سکوت برخورد کردیم؛ زمان بهتر می‌تواند نقاط مبهم این ماجرا را روشن کند. وزارت بهداشت و درمان نسبت به سلامت جامعه هنری بسیار حساس است. هنرمندان بسیار محبوبی هستند که مورد علاقه مردم ایران هستند و از خدمات ۲۴ ساعته زیر نظر شخص آقای هاشمی استفاده می‌کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته