دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1396 - 12:20

ربوپهپاد سفارش‌ها را تحویل می‌دهد + ویدئو

یک ربات تازه که فروش آن از پس فردا آغاز می‌شود، می‌تواند کالاهای خریداری شده را به سفارش دهنده برساند و برای این کار هم از راه‌رفتن و هم از پرواز بهره می‌گیرد.
کد خبر : 168776

به‌ گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، انواع و اقسام پهپادها در حال شیوع در جوامع هستند و مدت‌هاست که شرکت‌های فروش غیرحضوری کالا مانند آمازون، در حال تحقیق برای راه‌اندازی کاروان پهپادهای «تحویل در محل» هستند. پیش از این ربات‌ها توانسته‌اند مسائل و کارهای بسیار پرزحمت مانند ساماندهی انبار و کنترل کالا در محل ذخیره را برای این شرکت‌ها حل کنند و آمازون انبارهایی فوق‌پیشرفته دارد که امور جاری آنها توسط ربات‌ها انجام می‌شود.


این مشکل‌گشایی موجب شده است که این شرکت ایده‌ای برای تحویل کالا توسط پهپاد (پرنده‌های خودکار رباتیک) ارائه دهد که اکنون شرکت‌های مختلفی در حوزه ربات‌ها را مشغول خود کرده است.


ربات «پنتر» (پلنگ) آخرین ساخته شرکت Advanced Tactics است که توانسته است تلفیقی موفق از ربات راه‌پیما و پهپاد را ارائه دهد. این ربات می‌تواند مسافتی حدود 16 کیلومتر را با باری به وزن هفت کیلوگرم روی دوش خود طی و در صورت لزوم، 10 دقیقه هم پرواز کند تا خود را به مقصد برساند.


مکانیزم مکان‌یابی و تحویل به مشتری در این ربات تعبیه شده است و شرکت‌هایی که علاقه‌مند به استفاده از آن باشند می‌توانند امکانات جانبی‌ای مانند دوربین تماس ویدئویی و بازوهای رباتیک برای تخلیه بار یا دریافت بار را به آن بیفزایند.


پنتر باوجود توانایی حمل باری که دارد، پهپادی کوچک محسوب می‌شود و برای به‌پرواز درآمدن نیازمند دریافت مجوزها و استانداردهای سازمان نظارت هوانوردی آمریکا نیست. اکنون این ربوپهپاد در دسترس مشتریان قرار گرفته و قیمت پایه آن کمی بیش از 2400 دلار است.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته