دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 17:11
دبیر اجرایی جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور :

کمیته ویژه نشریات دانشجویی در همدان تشکیل می‌شود

دبیر اجرایی جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور گفت: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور کمک به پویایی هر چه بیشتر دانشجویان و خروج از رکود در دانشگاه است.
کد خبر : 16699

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، "سیدحمید مهدیون" در حاشیه جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پویایی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان لمس می شود، افزود: جشنواره نشریات غرب کشور نقطه عطفی برای گسترش نقش نشریات دانشجویی در استان همدان است.


وی تصریح کرد: تیم مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید زیادی به دانشجو محوری و ایجاد پویایی و نشاط در دانشگاه ها دارد و به همین علت سبب شد تا اهتمام ویژه ای در نشر نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود.


مهدیون اضافه کرد: در گذشته اداره مستقلی برای اداره کل نشریات و ارتباطات در دانشگاه ها وجود نداشت اما در مدیریت جدید با توجه به اهمیت ویژه ای که برای رسانه ها و نشریات در نظر گرفته شد، در یکی از اداره کل های معاونت فرهنگی اجتماعی به صورت مستقل اداره ای به عنوان اداره کل نشریات و اتباطات ایجاد شد.


وی اظهار کرد: همزمان با ایجاد این اداره، در جلسات راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی بحث نشریات به صورت جدی مطرح شد و آسیب ها و موانع موجود در نشریات بررسی و چند بخشنامه جامع و کامل برای آن در جهت ترویج بیشتر فرهنگ نشر دانشگاه ها و از بین بردن موانع چاپ و انتشار نشریات مکتوب، مجازی و دیجیتالی وارد دانشگاه آزاد شد.








اهتمام ویژه ای در برگزاری جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور وجود داشت و استان همدان در برگزاری این جشنواره سنگ تمام گذاشت

مهدیون با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این جشنواره به میزبانی دانشگاه آزاد استان کرمانشاه برگزار شود، ادامه داد: استان کرمانشاه به دلایلی از میزبانی انصراف داد و در 28 دی براساس نامه ای از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه به معاون هماهنگی استان همدان، میزبانی غرب کشور به استان همدان واگذار و بلافاصله بعد از قبول میزبانی هماهنگی جلسات آغاز شد.


وی تصریح کرد: بیش از هفت جلسه هماهنگی در برگزاری جشنواره نشریات با حضور نمایندگانی از استان های دیگر برگزار شد که از نظرات آن ها استفاده و پوسترهای فراخوان نیز به این وسیله منعکس شد.


مهدیون با تاکید بر اینکه اهتمام ویژه ای در برگزاری این جشنواره وجود داشت، خاطرنشان کرد: استان همدان در برگزاری این جشنواره سنگ تمام گذاشت.


وی اظهار کرد: ستاد برگزاری جشنواره نشریات غرب کشور، با توجه به نوپا بودن آن سه ماه به صورت شبانه روزی به دنبال چاپ و گسترش نشریات داشگاهی در استان های دیگر بود که در حد زیادی محقق شد و تا کنون رضایت بخش بوده و امیدواریم در سال های آینده پربارتر شود.


این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 50 نشریه به دبیرخانه جشنواره نشریات غرب کشور رسیده که در بین استان های شرکت کننده استان همدان بالاترین مشارکت را داشته و ایلام هم شرکتی نداشت که قرار شده در سال های آتی بستری برای همت همه استان ها ایجاد شود.



مهدیون از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره نشریات غرب کشور در استان همدان را کمک به پویایی هر چه ببشتر دانشجویان و خروج از رکودی در دانشگاه خواند و افزود: این جشنواره یک جشنواره نشریات دانشگاهی بوده که اساتید هم می توانند در آن شرکت کنند.


دبیر اجرایی جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور با تاکید بر اینکه کمیته ویژه نشریات دانشجویی در همدان تشکیل می شود، اظهار کرد: بر اساس تصمصیمات گرفته شده، قرار شد کمیته ثابتی ویژه نشریات دانشجویی و دانشگاهی در استان تشکیل شود تا حضور کلیه دانشجویان و اساتید و نقش رسانه ها در فضاهای فیزیکی و دیجیتال پررنگ تر شود.


وی با توجه به جوایز جشنواره نشریات غرب کشور گفت: جوایز در شورای سیاستگذاری جشنوراه تصویب شده که نشریات در یک بخش به صورت عمومی قرار گرفته و سه نشریه به عنوان نشریات برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


مهدیون یادآور شد: همچنین پنج بخش تخصصی نیز از جمله در بخش های بهترین مدیر مسئول، بهترین سردبیر بهترین عکس طنز و کاریکاتور و در هر بخش یک نشریه برتر انتخاب می شوند.


وی ادامه داد: در بین نشریات دیجیتال دو نشریه مورد تقدیر و برتر قرار گرفته و در بخش ویژه نامه ها یک نشریه به عنوان برتر انتخاب می شود که یک غرفه هم در بحث غرفه آرایی انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت که در مجموع 12 برتر خواهیم داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: همدان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته