دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 16:54
در مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد واحد مراغه

منادی: ۴۰ درصد بار آموزش عالی کشور افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی است

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی گفت: افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که ۴۰ درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش این دانشگاه است.
کد خبر : 16668

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا منادی در مراسم با شکوه گرامیداشت مقام معلم و استاد با حضور اساتید و معلمان مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و سما واحد مراغه برگزار شد، با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: معلم کارش اندیشه و تولید فکر است و این افتخار بزرگی است که مقام معظم رهبری جزو بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی بودند.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو درعرصه‌های تعامل دولت با ملت وتوسعه مراکز تحقیقاتی و رشد دانش بنیان است.


وی با برشمردن توانمندی های مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در استان آذربایجان شرقی گفت: افتخار آذربایجان شرقی این است که اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی – در تبریز - تأسیس شد، اولین مدرسه به سبک جدید در تبریز تأسیس شد، اولین چاپخانه، اولین و بزرگ‌ترین رصدخانه در شهرستان مراغه احداث شد.


منادی ادامه داد : در ۳ قرن اخیر علامه‌های بزرگی چون علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری در کشور ایران تربیت شده‌اند که هر سه از آذربایجان بوده‌اند و اکنون ۲۵۰۰ نفر کارمند ۲۰۰۰ نفر هیئت علمی و ۴۰۰۰ نفر حق التدریس در دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند و واحد مراغه یکی از دانشگاه‌های مهم استان و کشور در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی است.


رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما معلمان و استادان و دانشگاهیان باید بدانیم که وارث چه شخصیت‌ها، چه تاریخ و چه دست آوردهایی هستیم و چه مسئولیت سنگینی روی دوشمان قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته