دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 13:47

راه‌اندازی نخستین کارخانه تمام رباتیک در چین

کارخانه‌ای در شهر دونگوان، قطب صنعتی چین، تصمیم گرفته که به جای نیروی انسانی خود از ربات‌ها برای تولید استفاده کند. این نخستین کارخانه‌ در جهان است که تمامی امور توسط ربات‌ها انجام می‌شود.
کد خبر : 16607

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از شینهوا، حدود 1000 ربات در این کارخانه شروع به کار خواهند کرد تا به جای 1800 نیروی انسانی که قبلا در این مکان صنعتی کار می‌کردند، کارهای صنعتی را به دست بگیرند. در این شرایط 90 درصد نیروی انسان این کارخانه از کار برکنار خواهند شد و جای خود را به ربات‌ها خواهند داد و فقط 200 نفر از کارگران کارخانه به کار خود ادامه خواهند داد.


این کارخانه هنوز جزئیاتی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای خرید و استفاده از ربات‌ها فاش نکرده اما اعلام کرده که ظرفیت تولید خود را سالانه به 322 میلیون دلار خواهد رساند.



این ربات‌ها قرار است در بسیاری از کارخانه‌های «دلتای رودخانه مروارید»، منطقه‌ای از جنوب چین که به «کارگاه جهانی» مشهور است به کار گرفته شوند. زیرا این منطقه با وجود کارخانه‌های بسیار زیاد که کالاهای خود را معمولا صادر می‌کنند، با کمبود نیرو مواجه است و مقامات محلی برای مقابله با رکود اقتصادی، نیاز به ایجاد بسترهای مناسب برای بروز نوآوری‌ را احساس می‌کنند.


از سپتامبر گذشته تاکنون 505 کارخانه در منطقه دوانگون در مجموع 644 میلیون دلار برای خرید ربات و ایجاد زیرساخت لازم برای کار ربات‌ها در کارخانه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هدف آنها جایگزینی ربات‌ها به جای 30 هزار کارگری است که در این منطقه مشغول به کارند.


در همین راستا نیز قرار است تا سال 2016 بالای 1500 کسب‌وکار صنعتی دوانگون شروع به استخدام ربات‌ها در فرآیند تولید کنند.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته