دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1395 - 12:00

فضانوردان ناسا به زودی در فضا پیتزا چاپ می‌کنند + ویدئو

یک استارتاپ آمریکایی با نام «BeeHex» پرینتر سه‌بعدی آشپزی را طراحی کرده است که در عرض کمتر از پنج دقیقه برای فضانوردان پیتزا درست می‌کند.
کد خبر : 165932

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ZDNet، فضانوردان ناسا به زودی می‌توانند با کمک فناوری‌ پرینت سه‌بعدی استارتاپ «بی‌هکس» که «ربات سه‌بعدی آشپز» نام گرفته است، پیتزا درست کنند. به گفته این استارتاپ، ربات آشپز می‌تواند پیتزاهایی را در ابعاد 30 سانتی‌متر و در عرض کمتر از پنج دقیقه درست کند. به این معنا که دیگر لازم نیست مسافران فضا غذاهای فریز شده و بسته‌بندی‌ شده بخورند.


این ربات پیتزاها را از مواد غذایی تازه و بدون گلوتن و با شکل‌های متنوع چاپ می‌کند. برای استفاده از این ربات، فقط باید آن را به یک کامپیوتر وصل کرد و برایش تعیین کرد که از چه خمیر، سس و پنیری پیتزا درست کند.


مهندسان بی‌هکس می‌گویند دلیل انتخاب پیتزا به عنوان اولین غذای این ربات آشپز آن است که پیتزا از مواد لایه‌ لایه درست می‌شود که واقعا مناسب چنین فناوری‌ای است. این پرینتر سه‌بعدی برخلاف فناوری‌های تولیدی معمولی، روی سیستم بادی برای حرکت مواد متکی است.


بی‌هکس استارتاپی است که از دل یکی از پروژه‌های ناسا درآمده است و ناسا مبلغ 125 هزار دلار برای تحقیق و بررسی چگونگی پرینت سه‌بعدی مواد غذایی صرف کرده است اما این استارتاپ روی جنبه‌های تجاری این دستگاه تمرکز کرده است و قصد دارد از آن در مکان‌هایی مانند فستیوال‌ها، استادیوم‌ها و هایپر مارکت‌ها استفاده کند.


بی‌هکس به تازگی موفق شده است یک میلیون دلار اعانه جمع‌آوری کند تا بتواند حجم بالای سفارش پیتزا در رستوران‌هایی مثل دومینو و پیتزا هات را مدیریت کند.







مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته