دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 09:20
در مراسم افتتاح جشنواره نشریات دانشگاهی در واحد مشهد

اسماعیلی: نباید دانشجو برای اخذ مجوز نشریه ماه‌ها تلاش کند

مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در عرصه فرهنگی نباید فضا را امنیتی و سرهنگی عمل کنیم.
کد خبر : 16489

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی در مراسم افتتاحیه جشنواره میان‌استانی نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، افزود: بنابراین دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز در عرصه فرهنگ عمومی بسیار اثرگذار است.


وی با توجه به گستردگی جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی در تمام نقاط کشور اظهار کرد: این دانشگاه به سمت کیفی شدن در حرکت است بنابراین باید سیاست های فرهنگی جدید را جدی پیگیری کنیم.


اسماعیلی تاکید کرد: اکنون این حوزه در شمار معیارهای ارزیابی قرار دارد، به طوری که طرح‌های ماندگار فرهنگی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.



وی کم‌تحملی و کم‌حوصلگی مدیران را علت کم‌رونقی نشریات دانشجویی در دانشگاه دانست و گفت: ما باید در دانشگاه افراد مدنی بپرورانیم بنابراین به افرادی که صلاحیت اولیه را کسب کردند اجازه فعالیت و کار بدهیم.


اسماعیلی با استناد به نامه حضرت علی(ع) به مالک که فرمودند «اجازه بده مردم به راحتی با تو صحبت کنند»، افزود: حضرت علی (ع) اسوه و الگوی همه ماست بنابراین با پیروی از بیانات آن حضرت، نباید فضای فرهنگی را امنیتی و در این فضا سرهنگی عمل کنیم.


وی حداکثر زمان برای ارائه مجوز نشریات دانشجویی را 20 روز عنوان کرد و گفت: نباید یک دانشجو برای اخذ این مجوز ماه‌ها تلاش کند.


مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت حدود ۳۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: از نشریات دانشجویی حمایت می کنیم چرا که در کنار یکدیگر کار کردن در حوزه‌های دانشجویی، ظرفیت‌ها و استعدادها را شکوفا می‌کند.


نخستین جشنواره میان استانی نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ، مازندران و گلستان که از دیروز به میزبانی واحد مشهد آغاز به‌کار کرد تا 17 اردیبهشت در این واحد دانشگاهی ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته