دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقاشی‌های دیوار کلیسای سیستین دیجیتال می‌شوند

محققان در راستای اجرای پروژه‌های بازسازی، با استفاده از دوربین‌های DSLR یا «دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی» نقاشی‌های روی دیوار و موزائیک کف کلیسای سیستین، در شهر واتیکان، را دیجیتال می‌کنند.
کد خبر : 163078

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget- دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی، دوربین دیجیتالی است که از یک سیستم آینه‌ای مکانیکی و پنتاپریسم برای هدایت نور از لنز به یک منظره یاب نوری در پشت دوربین استفاده می‌کند.


آخرین باری که از نقاشی‌های شاهکار سیستین، که یکی از آنها توسط میکل‌آنژ کشیده شده است، عکسبرداری شد و به شکل اسناد درآمد، حدود 14 سال پیش و در سال 1994 بود. اما در این پروژه جدید، عکسبرداران حدود 65 شب از نقاشی‌های روی دیوار و موزاییک‌های کف تصویربرداری کردند که نتیجه آن 270 هزار عکس شد.


محققان می‌گویند: «با اجرای این پروژه هر سانتی‌متر این نقاشی‌ها را در اسناد دیجیتال ثبت کردیم».


یکی از ناشران ایتالیایی کتاب‌های هنری در این مورد گفت: «در این پروژه از نرم‌افزارهایی استفاده می‌شود که عمق، شدت روشنایی، گرما و جزئیات رنگ‌های این نقاشی‌ها را با دقت 99/9 درصد بازسازی می‌کند».


محققان می‌خواهند این تصاویر را در قالب یک کتاب 220 صفحه‌ای و با مقیاس 1:1 (به اندازه خود نقاشی) منتشر کنند که این نقاشی‌ها شامل «خلقت آدم» و صورت عیسی مسیح از «روز رستاخیز» می‌شود.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

برچسب ها: دوربین دیجیتال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته