دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1395 - 10:27

برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی

در آستانه سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم سوگواری یگانه دخت پیامبر اسلام (ص) همزمان با زیارت عاشورا در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای این دانشگاه در استان‌های سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر : 162942

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، در مراسم امروز که با حضور کارمندان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد عزاداران فاطمی و شیفتگان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت، بر مصائب بانوی بزرگ اسلام ، نوحه‌خوانی و مرثیه‌‌سرایی کردند.


امروز مراسم سوگواری یگانه دخت پیامبر اسلام (ص) در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز برگزار شد و استادان، کارمندان و دانشجویان، همراه با مسئولان دانشگاهی در غم این مصیبت بزرگ عزاداری کردند.


همچنین اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه سراسر کشور در غم این مصیبت به عزاداری پرداختند.


مراسم زیارت عاشورا، بامداد هر چهارشنبه با حضور کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.


مراسم سوگواری «مادر آسمانی» به مناسب بزرگداشت مقام صدیقه کبری با هدف افزایش معرفت دانشگاهیان نسبت به فضایل آن حضرت برگزار شد.


به گزارش آنا، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژه برنامه بزرگداشت مقام آن حضرت، به همت کانون مهدویت باران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد علوم دارویی و با هدف افزایش معرفت دانشگاهیان نسبت به فضایل آن حضرت در آمفی تئاتر دانشکده علوم و فناوری های نوین واحد علوم دارویی با حضور مسولین و دانشجویان برگزار شد.


در این مراسم حجت السلام والمسلمین حسین دهبان به بیان ویژگی های شاخص حضرت زهرا (س) و ساده زیستی آن حضرت پرداخت و با بیان نکاتی از ازدواج ایشان با حضرت علی بن ابیطالب، جوانان را به الگو گرفتن از سبک زندگی ائمه اطهار و ساده زیستی به ویژه مقوله ازدواج فراخواند.


در ادامه مراسم مصطفی محدثی خراسانی، شاعر برجسته آیینی به شعر خوانی پیرامون فضایل حضرت زهرا پرداخت. پخش کلیپ و اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر بخش های این برنامه بود.


به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری و مدیحه ثرایی با حضور بخشدار ، هیأت رییسه ، اساتید و کارکنان در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری آنا از بیضا، این مراسم با قرائت زیارت پرفیض عاشورا، مرثیه سرایی و روضه خوانی شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) توسط ذاکرین و مداحان اهل بیت انجام شد و در پایان شرکت کنندگان از سفره احسان(صبحانه) بهره مند شدند.


در پایان این مراسم از دکتر امیر وکیلی عضو هیأت علمی واحد بیضا به خاطر کسب رتبه برتر مسابقات کشوری قرآن و عترت در رشته ترجمه و تفسیر و مجید مویدی به خاطر کسب رتبه برتر در ارزیابی کانون قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی استان تجلیل شد.


به مناسبت شهادت بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه(س)دختر نبی مکرم اسلام (ص) مراسمی در سالن اجتماعات سما واحد رودبار برگزار شد.


در این مراسم که امام جمعه، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، روئسای ادارات، دانشجویان، اساتید، هیات رئیسه و کارکنان حضور داشتند، حجت الاسلام قاسمی مدیرکل فرهنگی دانسگاه آزاد اسلامی واحد رشت از فضائل و کمالات آن حضرت گفت و اظهار کرد: حضرت هم نقش یک بانوی نمونه در خانواده و هم به عنوان زنی که الگوی زنان عالم در اجتماع مطرح بود.


وی گفت: در خانواده فرزندانی تربیت کرد که اسوه تقوا، عدالت و حفظ سنت پیامبر با نثار خون بود و در اجتماع با خطبه های مهم و اثرگذار خود توانست حفظ ارزسهای دینی نبی مکرم اسلام (ص) را زنده نگه دارد.


قاسمی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد علی رحمانپور عضو هیات علمی واحد رودبار گفت: مرحوم رحمانپور ادب و اخلاق را در کنار علم حفظ کرد.


مدیر کل فرهنگی واحد رشت و عضو هیات علمی واحد رودبار گفت: مهندس رحمانپور با بینش علمی و عملی خود با راه اندازی شرکت تولیدی توانست پله های ترقی اقتصادی و تعالی را در خود نهادینه کند.


مراسم سوگواری شهادت ام ابیها حضرت زهرا (س) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، اساتید، دانشجویان و کارکنان در مسجد صاحب الزمان (عج) واحد جویبار برگزار شد.


در این مراسم دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد جویبار با تسلیت ایام شهادت بانوی دوعالم گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر الگوی پوشش کامل اسلامی بودند نجابت، متانت، عفّت و پاک دامنی، خویشتن داری، صداقت و راست گویی بخشی از ویژگی های ممتاز آن بانوی بزرگوار است.


وی با بیان اینکه ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا (س) بسیار گسترده و وسیع است، تصریح کرد: علم و دانش و مبارزات سیاسی و اجتماعی آن حضرت ما را در رسیدن به مقصود یاری می دهد و ان شاء الله خداوند ما از پیروان راستین آن بانوی بزرگوار قرار دهد.


نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز درباره شأن بی نظیر آن بانوی بزرگوار و جایگاه والای ایشان در آیات و روایات سخنانی را بیان و ابراز امیدواری کرد ان‌شاء الله همه ما شایستگی این را داشته باشیم که مشمول رحمت و توجهات حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه معصومین قرار گیریم.


مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همت حوزه فرهنگی دانشجویی در مسجد فاطمه الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار شد.


محمد راهوار مدیر فرهنگی دانشجویی این دانشگاه و سخنران مراسم با توضیح درباره شخصیت حضرت فاطمه (س) بیان کرد: طبق روایات معصومین شخصیت حضرت فاطمه (س) دارای ابعاد بسیار عمیقی است.


راهوار با لازم شمردن الگوپذیری از حضرت فاطمه تأکید کرد: حضرت فاطمه (س)مصداق کامل ترین فرد برای شیعیان هستند همگی باید در زندگی از ایشان الگوبرداری کنند. اولین وظیفه ما در قبال معصومین علیهم السلام، شناخت و معرفت نسبت به ایشان است؛ زیرا تا انسان کسی را نشناسد نمی تواند هیچ گونه رابطه ای، اعم از ظاهری یا باطنی، با او برقرار کند. بنابراین نخستین پیوند ما با معصومین علیهم السلام، پیوند معرفتی است.


وی افزود: انسان موجودی کمال طلب است، و لذا در هر کجا و هر کس کمالی ببیند، به سمت آن کشش خواهد داشت و به آن علاقمند خواهد شد. حال شکی نیست که معصومین علیهم السلام، کامل ترین انسان ها و مجمع همه ی کمالات و فضایل هستند؛ بنابراین شناخت و معرفت نسبت به آنها موجب علاقه‌مندی انسان به ایشان می شود و محبت آن ها را در دل شعله ور می سازد.


قرائت دعای توسل توسط همکاران پایان بخش این مراسم باشکوه بود.


مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رئیس دانشگاه، فرمانده سپاه ناحیه ابهر، معاونان، کارکنان و دانشجویان واحد در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاداسلامی ابهر برگزار شد.


در این مراسم پرفیض و معنوی عزاداران در سوگ مصائب دختر گرامی پیامبر اکرم (ص) گریستند و عزاداری کردند. در ادامه بعد از اقامه نماز جماعت، حجت الاسلام موسوی نیا امام جمعه صائین قلعه درباره مقام و جایگاه حضرت زهرا (س) به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: فاطمه (س) ناموس علی بود و دین خدا ناموس خدا، امیر المومنین علی (ع) ناموسش فاطمه (س) را فدای دین خدا کرد و درسی که فاطمه (س) به ما داد درس ولایت مداری بود.


در پایان مراسم عزاداران با غذای نذری پذیرایی شدند.


مراسم سوگواری ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد.


در این مراسم که با حضور هیات رئیسه، کارکنان، اساتید و دانشجویان همزمان با دهه فاطمیه و همراه با اقامه نماز ظهروعصر در محل مسجد صاحب‌الزمان این واحد دانشگاهی برگزار شد، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین برقراری امام جمعه شهرستان ملایر به تشریح مقام و منزلت آن بزرگوار پرداخت.


در ادامه مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و نوحه خوانی و سینه‌زنی پرداختند و عزاداران میهمان سفره اهل بیت عصمت و طهارت بودند.


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی مراسم عزاداری حضرت فاطمه الزهرا (س) همراه با قرائت دعای معنوی و پرفیض زیارت عاشورا با حضور کارکنان و اساتید و دانشجویان صبح امروز قبل از شروع کار در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شرق برگزار شد.


پس از پایان قرائت زیارت عاشورا، حجت الاسلام کلیج کارشناس فرهنگی واحد تهران شرق به فرازهایی از زندگی پر فراز و نشیب حضرت زهرا (س) و فداکاریهای ایشان در دفاع از حرم اهل بیت و پیروی از ولایت امیر مومنان علی (ع) اشاره کرده و الگوی واقعی همه زنان عالم را ایشان دانست.


در این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت با عزاداری و مدیحه سرایی به ذکر مصائب بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته