دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 10:21
مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی:

تعداد نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ۲ برابر می‎شود

مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد از افزایش دو برابری تعداد نشریات دانشجویی تا سال آینده خبر داد و گفت: حمایت ویژه‌ای از رسانه‌های مجازی دانشجویی صورت می‎گیرد.
کد خبر : 16284

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حبیب اله اسماعیلی در حاشیه بازدید از جشنواره نشریات دانشگاهی استان‎های غرب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لحاظ آمار کمی نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی با وجود ظرفیت‌های بالای این دانشگاه‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیست.


اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین تاکید ما اجرای قانون و مقررات در رابطه با نشریات دانشجویی است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم ساختار لازم را اجرا کنیم باید تابع قوانین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.


وی با بیان اینکه اگر قانون را در رابطه با نشریات دانشجویی اجرایی کنیم، از این وضعیت رها می‌شویم، تصریح کرد: براساس قانون باید در طول 20 روز مجوز نشریات دانشگاهی صادر شود که این امر عملیاتی نمی‎شود و باید در این زمینه نظارت کافی صورت گیرد.


این مسئول با توجه به تصویب آئین‎نامه جدید نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: براساس این آئین‎نامه از نشریاتی که بیشتر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‎دهند، حمایت بیشتری صورت می‌گیرد.








لغو مجوز آخرین اقدام درباره یک نشریه است و اگر تخلفی صورت گرفت باید روند آن به صورت قانونی طی شود و از تذکر شفاهی تا لغو مجوز برای نشریات دانشگاهی در قانون پیش‎بینی شده که متاسفانه مدیران دانشگاه‌ها در ابتدا اقدام آخر یعنی لغو مجوز را انجام می‎دهند

اسماعیلی درباره واکنش برخی مدیران دانشگاهی به انتقادات نشریات دانشجویی نیز گفت: لغو مجوز آخرین اقدام درباره یک نشریه است و اگر تخلفی صورت گرفت باید روند آن به صورت قانونی طی شود و از تذکر شفاهی تا لغو مجوز برای نشریات دانشگاهی در قانون پیش‎بینی شده که متاسفانه مدیران دانشگاه‌ها در ابتدا اقدام آخر یعنی لغو مجوز را انجام می‎دهند.


وی با بیان اینکه متاسفانه فعالان نشریات دانشجویی آیین‌نامه نشریات دانشگاهی را به طور کامل مطالعه نمی‎کنند، گفت: تلاش ما این است که سال آینده تعداد نشریات دانشگاه آزاد را دو برابر کنیم.


اسماعیلی با بیان اینکه حمایت از نشریات استانی سبب می‎شود تا شاهد جامعه‌ای پررونق باشیم، تاکید کرد: باید به سمت توسعه و تقویت فضای مجازی حرکت و از ظرفیت آن استفاده کنیم، چرا که نقش نشریات کاغذی کم رنگ شده و باید از طرفیت فضای مجازی استفاده کرد.


مدیرکل مطبوعات و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نشریات دانشجویی الزاماً نباید سیاسی باشد بلکه باید برای همه طیف‌ها مطالب مفید و آگاهی‌بخش در نظر گرفت.


وی با بیان اینکه همه دانشجویان به نشریات علاقه ندارند پس باید امکانات متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته شود، گفت: در همین راستا باید کانون‌های هنری، تشکل‌ها و نهادهایی در نظر گرفته شود تا شرایط برای مشارکت در حوزه فرهنگی برای همه دانشجویان به وجود آید.


جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به میزبانی دانشگاه آزاد همدان از 14 تا 17 اردیبهشت در سالن کتابخانه مرکزی این دانشگاه برپا است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته