دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1395 - 19:54
در گفت وگو با آنا

دکتر سیدطه هاشمی: علاوه بر ایده‌های فنی‌مهندسی تبدیل ایده‌های پزشکی، فرهنگی و علوم اجتماعی به عمل در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه همایش ایده تا علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب که اختتامیه آن در حال برگزاری است تاکید کرد: این همایش‌ها می‌تواند زمینه مناسبی برای تبدیل ایده به محصول و رقابت در بازار ایجاد کند.
کد خبر : 161549

دکتر سید طه هاشمی، درباره اولین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت فرهنگ و اقتصاد به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «برای این که دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل چهارم تبدیل شوند، بعد از پشت سر گذاشتن نسل سوم -نسلی که دانشگاه ها را وارد کارآفرینی کرد- باید وارد تاثیرگذاری در شکل‌گیری ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه شوند.»


او ادامه داد: «مباحثی مانند تبدیل ایده‌ها به عمل از سوی دانشگاهیان مطرح می‌شود. بنابراین برگزاری چنین همایش‌هایی به ایجاد زمینه مناسب برای تبدیل ایده به محصول یا تولید انبوه و رقابت در بازار کمک می‌کند.»


طه هاشمی با بیان اینکه بیش از 10 سال است که چنین طرحی در دانشگاه های دنیا انجام می‌شود، خبر داد: خوشبختانه در دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی توجه زیادی به بحث دانش‌بنیان شده است و موضوع شرکت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هم در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.


او افزود: «امروز نه تنها ایده‌های فنی- مهندسی بلکه تبدیل ایده‌های پزشکی، فرهنگی، اجتماعی و علوم انسانی به عمل نیز مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.»


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «خوشبختانه اولین کارگاه‌های آموزشی (کار خلاق) و ایده تا عمل برای دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی از 13 تا 16 آذرماه برگزار شد و در آن جا دانشجویان نمونه در سه روز با بازشناسی روش‌ها و چگونگی تبدیل ایده‌ها به عمل آشنا شدند. اساتید مختلفی کلاس‌ها را اداره کردند. این دومین دوره بود و البته در استان تهران اولین دوره‌ای بود که برگزار شد.»


طه هاشمی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد برگزاری همایش رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل تاثیری خوبی در جامعه داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته