دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مصوبه هیات وزیران می‌تواند مدارس را از هزینه‌های آب و برق و گاز معاف کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه هزینه‌های استفاده از آب، برق و گاز در سال آینده گران خواهد شد، تصریح کرد: معاف کردن مدارس از پرداخت چنین هزینه‌هایی نیاز به همت دولت دارد.
کد خبر : 161155

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدجواد ابطحی با اشاره به اینکه فقط 2 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت هزینه‌های عمرانی می‌شود، گفت: پرداخت هزینه‌های جاری مدارس مانند آب، برق و گاز از جمله همین رقم پیش بینی شده است که هیچ سالی به اندازه کافی نبوده است.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون بودجه پیشنهادی دولت با کسری مواجه است و در این میان هزینه‌هایی نیز به آن اضافه شده که جای تامل دارد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز در چنین کسری بودجه‌ای سهم دارد، لذا با مشکل مواجه خواهد شد و دچار مصیبت می‌شود.


وی ضمن تاکید بر اینکه هزینه‌های استفاده از آب، برق و گاز در سال آینده گران خواهد شد و بودجه کنونی پاسخگوی نیازها نیست، تصریح کرد: بنابراین وضعیت خوبی برای وزارت آموزش و پرورش در سال آینده تصور نمی‌شود.


ابطحی ادامه داد: متاسفانه مدیران توان پرداخت هزینه‌های جاری مدارس را نخواهند داشت، لذا مجبور به دریافت کمک از والدین می‌شوند و این امر درحالیست که به مدیران مدارس گفته می‌شود مجاز به دریافت کمک مالی نیستند.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران نباید به فکر تامین هزینه‌های جاری مدارس باشند، افزود: زمانی که یک مدیر درگیر رفع مشکلات و پرداخت هزینه‌های جاری مدارس می‌شود دیگر نمی‌تواند به طور شایسته به برنامه ریزی در راستای افزایش کیفیت تحصیل دانش آموزان بپردازد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاف کردن مدارس از پرداخت هزینه‌های استفاده از آب، برق و گاز نیاز به همت دولت دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان می‌توانند در هیات وزیران نسبت به این موضوع اقدام کنند تا چنین مشکلی رفع شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب