دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 09:49

تسلاموتورز باتری‌های جدید خود را معرفی کرد

الون ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا موتورز، رسما اعلام کرد به زودی دو باتری را روانه بازار خواهد کرد.
کد خبر : 16071

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از CNet، الون ماسک دو باتری جدید شرکت تسلا را معرفی کرد که هر یک برای مصرف خانگی یا مصرف صنعتی در نظر گرفته شده­ است.


یکی از این باتری­‌ها که Powerwall نام دارد برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده در حالی که باتری دیگر Powerpack نامیده می‌­شود و برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می­‌‌گیرد.


ماژول­‌های باتری لیتیومی می­‌توانند از طریق پنل‌­های خورشیدی برق ذخیره کنند و برای برقراری تعادل بار شبکه، در ساعات غیر اوج مصرف انرژی شارژ می‌­شوند تا انرژی مورد نیاز برای خانه را در ساعات مصرف فراهم کند.


مردم می‌­توانند برای استفاده خانگی باتری Powerwall را تهیه کنند که کمپانی تسلا در مدل­‌های 7 و 10 کیلووات بر ساعت به فروش می‌‌رساند.


بنا به گفته ماسک، مدل 7 کیلوواتی به قیمت 3000 دلار و مدل 10 کیلوواتی به قیمت 3500 دلار در دسترس عموم قرار می‌گیرد.


همچنین مدل 100 کیلووات بر ساعت باتری Powerpack که برای مصارف صنعتی طراحی شده، به قیمت 25 هزار دلار به بازار روانه خواهد شد.



ماسک می‌­گوید که سیستم پشتیبان این باتری‌­ها زیر خط تولید جدید تسلا به نام «تسلا انرژی» است.


این ماژول‌­های برق می­‌توانند انرژی یک خانه یا یک ساختمان را فراهم کنند. طرز کار آنها این گونه است که در طول ساعات خاموشی یا ساعات غیر اوج مصرف، انرژی را با قیمت ارزان‌تر خریداری می‌کنند تا در ساعات اوج مصرف، انرژی مورد نیاز خانه را تامین ­کنند که ماسک از این سیستم به عنوان «انرژی سودآور» یاد می­‌کند.


بنا به گفته وی، Powerwall بهترین استفاده را در خانه­‌های دارای پنل‌­های خورشیدی خواهد داشت. این باتری از طریق پنل‌های خورشیدی می­‌تواند میزان انرژی بیشتری را ذخیره کند تا در ساعات تاریکی از آن استفاده کند.


خانه‌­ای دارای پنل­‌های خورشیدی و Powerwall می‌­تواند مستقل از شبکه برق شهری عمل کند. ماسک هر یک از این خانه‌­ها را یک «میکرو شبکه» خواند که به راحتی می­‌توانند از شبکه برق شهری جدا شوند.


بسیاری از مردم که خانه­‌هایی با پنل خورشیدی دارند، انرژی اضافی‌­شان را به شرکت برق می­‌فروشند اما این کار همیشه سودآور نیست. زیرا شرکت برق این انرژی را به قیمت عمده خریداری می‌­کند و آن را به قیمت خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان می‌­فروشد.


ایده سیستم پشتیبانی برای باتری خانگی و صنعتی همیشه وجود داشته است و کمپانی­‌هایی نظیر Egen، Alevo و Enphase هم قبلا در فکر چنین سیستمی بوده‌­اند.


تنها در سال 2012، 200 میلیون دلار به ارزش ذخیره‌سازی انرژی افزوده شد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط تیم پژوهشی دانشگاه کمبیریج، انتظار می‌­رود این رقم تا سال 2017 به 19 میلیارد دلار برسد.


بنا به گفته ماسک، محصولات تسلا با قیمتی پایین‌تر نسبت به شرکت‌­های رقیب روانه بازار خواهد شد. وی Powerwall را زیبا نامید و گفت این باتری به آسانی در گاراژ یا در خانه جای خواهد گرفت.


وی در ادامه این باتری را یک سیستم یکپارچه توصیف کرد که ترکیبی از کنترل حرراتی و وارون ساز (دستگاه تبدیل برق مستقیم به برق متناوب) است.


کمپانی تسلا سفارش باتری Powerwall را می‌­گیرد و در نصب Powerpack با مشتریان صنعتی نیز همکاری می­‌کند. بنا به گفته ماسک، کمپانی تعداد محدودی از محصولات را تا اواخر امسال تولید خواهد کرد. تولید در مقیاس کامل محصولات سال بعد پس از ساخت باتری جدید کمپانی تسلا به نام Gigafactory صورت خواهد گرفت.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

برچسب ها: الون ماسک باتری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته