دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 09:16

ستاره خندان سه‌بعدی ساخته شد

یک مجسمه پلاستیکی شبیه دونات در حال حاضر لقب اولین جسم هنری ساخته شده در فضا را از آن خود کرده است.
کد خبر : 160600

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، هنرمندان به تازگی نوعی ستاره سه‌بعدی ساخته‌اند که از فناوری سه‌بعدی استفاده کرده‌اند. این ستاره شکلی شبیه موج سه‌بعدی دارد که خنده انسان را تداعی می‌کند.


این طرح لبخند خاص از میان 100 هزار پیشنهاد ارسالی از طریق نرم‌افزار #خنده (Laugh#) انتخاب شده است که برنده مدل پرینت سه‌بعدی در ایستگاه بین‌المللی فضایی شد.



هنرمندان فضایی برای ماه دسامبر می‌توانند نرم‌افزار Laugh# را دانلود کنند و خنده‌های خود را ثبت کنند و نتیجه را به بخش مدل‌های بصری ارسال کنند که به «ستارگان خندان» نامیده می‌شود و دیگران نظر خود را راجع به این مدل‌ها عنوان می‌کنند.


هر شخصی می‌تواند این ستاره‌ها را ببیند یا به صدای ستاره‌های ارسالی گوشی کند و به ستاره‌های مورد علاقه خود رأی دهد. افراد با این رأی دادن فرصت این را پیدا می‌‌کنند که طرح انتخابی آنها به عنوان نمونه با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده و در فضا رها شود.



ستاره خندانی که در فضا غوطه‌ور می‌شود و بالای سر انسان قرار می‌گیرد، استعاره‌ای از « شمشیر داموکلس» است که یادآور زیبایی و حساسیت حیات بشر است. در نهایت، ستاره خندان برنده را «استخر بازی» نامیده‌اند که صدای عجیبی شبیه خنده دارد. در واقع، این ستاره خندان، داستان عاشقانه‌ای است که برای کهکشان نوشته شده است.


در واقع، Laugh# یک شیرین‌کاری تبلیغاتی است که به عنوان قطعه‌ مهمی از فناوری مورد استفاده قرار گرفته است. پرینتر سه‌بعدی مخصوص ساخت این طرح‌ها سال گذشته به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارائه شد. هدف از عرضه این پرینتر سه‌بعدی این است که به فضانوردان بتوانند پرینت سه‌بعدی را جایگزین بخش‌های مورد نیاز کنند.



با توجه به هزینه‌های انفجار منابع در فضا، و نیز زمان انتظار، این فرآیند چیزی بالغ بر میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی می‌کند و موشک‌ها را برای بارگیری محموله‌های مهم‌تر خالی می‌کند. این ستاره خندان ساخته شده به روش سه‌بعدی ماه آینده در جشنواره Southwest در «آستین» تگزاس برگزار می‌شود.


مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته