دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1395 - 16:46

اشتباه توییتری ایلان ماسک دردسرساز شد

مالک شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا که خود به‌تنهایی یک غول عرصه تکنولوژی‌ است، با یک اشتباه در استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، دردسری سیاسی برای خود درست کرد.
کد خبر : 159833

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از CNBC، عبارت بایگانی راکد، یک عبارت قدیمی برای مدارک و کاغذها و اظهاراتی‌ است که از ارزش و اعتبار افتاده‌اند و در هیچ جایی کاربرد ندارد یا شامل مدارکی می‌شود که از پیگیری و اقدام خارج شده‌اند. این عبارت از یک دهه قبل و با آغاز شبکه‌های اجتماعی، پا به عرصه تکنولوژی گذاشت و هر چه را که شما نوشته‌اید اما از انتشارش منصرف شده‌اید، شامل می‌شود. در تمامی ابزارهای مجازی ارتباط الکترونیکی مانند ایمیل و توییتر و فیس‌بوک و تلگرام، واژه tDraf به همین معنا به‌کار گرفته می‌شود.


توییتر یک بایگانی راکد دارد که می‌توانید آن‌ را به اشتراک بگذارید یا پس از مدتی، برای استفاده عموم در اختیار همه قرار می‌گیرد و سابقه‌ای از حرف‌هایی که نگفته قورت داده‌اید به دوستانتان می‌دهد؛ این ویژگی اگر یک میلیاردر عرصه تکنولوژی و مشاور رئیس جمهور باشید، برای شما دردسر بزرگی ایجاد می‌کند.


پوشه توییت‌های ارسال‌نشده ماسک چند روز قبل منتشر شد و در بین آنها توییت‌هایی در مخالفت او با دستور ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا وجود داشت. این دستور ترامپ که با ممانعت دادگاه‌های فدرال، متوقف شد، جنجال سیاسی بزرگی برایش درست کرد و موجب ریزش زیادی در طرفدارانش شد اما مشاوران او معمولا اظهارنظر عمومی صریح درباره تصمیماتش نمنی‌کند مگر اینکه بخواهند از جمع دولت خارج شوند.


ایلان ماسک که قصد در افتادن و ترک دولت را نداشت، ناگهان با یک بحران روبه‌رو شد که با حذف توییت‌ها از گسترش آن جلوگیری کرد. او تائید کرده است که این توییت‌ها در پوشه بایگانی راکدش وجود داشته و به اشتباه منتشر شده است. در هفته‌های اخیر که دستور ممنوعیت ورود مسلمانان خبرساز شده بود، ماسک وعده داد که در دیدارهایش با ترامپ، درباره این مساله گفت‌وگو خواهد کرد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته