دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 10:54
در آیین اختتامیه جشنواره فارابی؛

دکتر سید ضیاء هاشمی: در حوزه علوم انسانی رشد قابل توجهی داشته‌ایم

هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی صبح امروز با حضور دکترحسن روحانی رئیس جمهوری، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر وحید احمدی و سید ضیاء هاشمی معاونان وزیر علوم، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری و دکتر نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.
کد خبر : 158386

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ابتدای این مراسم گفت: «هدف از جشنواره بین‌المللی فارابی توجه به علوم انسانی است و این هدف دارای انگیزه‌هایی از جمله پژوهش و نوآوری، شناسایی آثار و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی است.»


او تولید علم، تمدن‌سازی و مدیریت جامعه را از اهداف مهم علوم انسانی برشمرد و افزود: «سازمان‌هایی از جمله یونسکو، بنیاد ملی نخبگان، وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اجتماعی و ... در برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی مشارکت داشته‌اند.»


هاشمی ادامه داد: «هدف از جشنواره فارابی الگوسازی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه علوم و پژوهش است. همچنین رشته‌هایی مانند حقوق، باستان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و ارتباطات، روانشناسی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و ... جزو رشته‌ها و آثار هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی هستند.»


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به گروه‌های برگزیده و صاحب اثر اشاره کرد و گفت:‌ «در هر گروهی از رشته‌ها آثار برگزیده و شایسته تقدیری توسط داوران حرفه‌ای و نخبه مورد بررسی و شناسایی قرارگرفته‌اند. بنابراین ارزیابی محتوایی توسط داوران صاحب‌نظر و صاحب اثر صورت گرفته است و هر کسی که توانسته باشد 60 امتیاز را کسب کند وارد مراحل بعدی جشنواره شده است.»


او گفت: «بیش از 4100 نفر آثار خودشان را برای بررسی محتوای علمی و پژوهشی برایمان ارسال کردند و تعدادی از آن‌ها برگزیده و تعدادی دیگر نیز شایسته تقدیر هستند.»


هاشمی ادامه داد: «77درصد از صاحبان اثر در رده سنی بزرگسال و مابقی را جوانان تشکیل می‌دهند. همچنین کشورهایی مانند روسیه، آلمان، فرانسه و ... آثار خودشان را در این حوزه‌ها برایمان ارسال کردند و تعدادی از آن‌ها برگزیده و شایسته تقدیر هستند.»


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان افزود: «آثار برگزیده نشان‌دهنده این است که ما در حوزه علوم انسانی در کشور رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته