دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1395 - 15:30
در گفت‎وگو با آنا

دکتر سید طه هاشمی: 22 بهمن روز پیروزی ملت ایران بر استبداد داخلی و استعمار خارجی بود/ انقلاب اسلامی از بطن مردم جوشیده است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، مشارکت چمشگیر مردم را باعث حفظ و تداوم انقلاب اسلامی در برابر توطئه‎های دشمنان دانست و تأکید کرد حفظ انقلاب اسلامی هم به وسیله مردم ایران امکان پذیر است.
کد خبر : 157959

دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی 22 بهمن را روز بزرگی دانست و در این باره به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «22 بهمن روز پیروزی ملت ایران بر استبداد داخلی و استعمار خارجی است که مردم ایران با حضور خودشان چنین روزی را با شکوه‌تر از سال‎های گذشته برگزار می‎کنند. ملت ایران نشان دادند که انقلاب اسلامی از بطن آن‎ها جوشیده است و به همین دلیل هم راه و مسیر انقلاب اسلامی را تداوم می‎بخشند.»


هاشمی، انقلاب اسلامی را متعلق به مردم ایران دانست و افزود: «ملت عزیز ایران انقلاب اسلامی را به وجود آوردند. بنابراین حفظ انقلاب اسلامی هم به وسیله مردم ایران امکان‌پذیر است. به عبارتی حضور و مشارکت مردم باعث حفظ و تداوم انقلاب در برابر توطئه‎های دشمنان می‎شود.»


به گفته او همه توطئه‎های دشمنان علیه ایران بعد از راهپیمایی 22 بهمن خنثی می‎شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و افزود: «امسال هم مانند سال‎های گذشته ملت ایران با حضوری چشمگیر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند. ملت ایران همچون 22 بهمن سال 57 مقابل توطئه‎های استکبار جهانی که علیه ایران طراحی کرده و می‎کند پای انقلاب اسلامی ایستاده‎اند.»


سیدطه هاشمی به فقدان آیت‎الله هاشمی رفسنجانی(ره) و جای خالی ایشان در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: «طبیعی است که با گذر زمان انقلابیون نسل اول و بزرگانی که مدیریت انقلاب در دستان آن‎ها بود را یکی پس از دیگری از دست می‏‌دهیم، اما مردم انقلاب را از آن خودشان می‎دانند و پای آن ایستاده‌اند و از رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کنند.»


او افزود: «آیت‌الله هاشمی به عنوان استوانه نظام در همه عرصه‎ها نقشی موثر در شکل‌گیری نهادهای حکومت داشت.»


طه هاشمی یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی مرحوم آیت‎الله هاشمی را راه‎اندازی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: «فقدان آیت‎الله هاشمی در راهپیمایی 22 بهمن و همه بخش‎های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی محسوس است. ایشان برای توسعه علمی و فرهنگی کشور تلاش‎های فراوانی کردند و من امیدوارم که بتوانیم راه و مسیر آیت‎الله هاشمی را ادامه دهیم.»


گفت‎وگو از علی فراهانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته