دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات‌های کوچک برای حمل خودروهای بزرگ

گروهی از دانشمندان اروپایی موفق به ساخت دسته‌ای از ربات‌های کوچک شده‌اند که به کمک یکدیگر می‌توانند اتومبیل‌ها را از پارک در آورند و حمل کنند.
کد خبر : 15781

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Engadget، این دسته از ربات‌های نسبتا کوچک می‌توانند اتومبیل‌هایی به وزن 2 تن را از محل باریکی که در آن پارک شده است خارج و به محل دیگری انتقال دهند.


روش این کار به این شکل است که ابتدا دسته رباتی که برای این کار مامور شده‌اند بهترین و امن‌ترین و صاف‌ترین مسیر ممکن را بررسی می‌کنند و وقتی اطلاعات را برای تایید به اتاق فرمان ارسال کردند، اتاق فرمان به این دسته اجازه عمل می‌دهد. در این زمان جوخه ربات‌ها خود را به چرخ‌های خودروی مورد نظر می‌رسانند، از هر دو طرف این چرخ‌ها را مهار می‌کنند و سپس خودرو را با خود به مقصد تعیین شده انتقال می‌دهند.



نام این سیستم Avert گذاشته شده که مخفف واژگان «سیستم رباتیک و خودکار درآوردن و حمل خودرو» است. همانطور که از نامش پیداست، این سیستم برای انجام وظایف خود به حداقل دخالت انسان نیاز دارد.


برخلاف ظاهر این سیستم که برای افرادی که در بیرون آمدن از محل پارک خودرو خود مشکل دارند جذاب است، این سیستم برای اهداف اعمال قانون ساخته شده است.


این سیستم به پلیس برای خارج کردن اتومبیل‌ها از ساختمان‌ها و کوچه‌های تنگ یا جابه‌جا کردن خودروهایی که مشکوک به بمب‌گذاری هستند و ر ساندن آنها محل‌هایی امن کمک می‌کند.


گروه متخصصان اروپایی از سال 2012 مشغول طراحی و توسعه این سیستم بوده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شده است که این سیستم از سال 2016 به تولید انبوه برسد.


مترجم: محمدرضا احمدی نیا


انتهای پیام/

برچسب ها: پارک خودرو ربات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته