بزرگترین رویداد ایده تا عمل فرهنگی در واحد تهران غرب برگزار میشود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حبیب اسماعیلی درباره اولین رویداد مهم ایده تا عمل فرهنگی به میزبانی واحد تهران غرب گفت: «رویداد ایده تا عمل براساس ایده ای است که در گذشته روی آن کار علمی شده و یا خام بوده و نیاز به مطالعه دارد،در واقع این دو مورد قابل انجام است به شرطی که فضا و شرایط را برای انسان های خلاق فراهم کند.»
وی درباره روند رویدادهای تبدیل ایده به عمل عنوان کرد: «ایده باید در یک فضای مشخص به وسیله متخصصان این زمینه و با آموزش اصول کارآفرینی، آماده شود تا در نهایت به اجرایی شدن طرح نزدیک شود.»
اسماعیلی تاکید کرد: «شرایط یک ایده موفق باید مبتنی بر تحقیق و پژوهش علمی بوده تا امکان اقتصادی و کاربردی کردن آن فراهم شود.»
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرکتهای دانشبنیان فرهنگی گفت: «این شرکتها اساسا از ایده برآمده از دانش علمی شکل میگیرد. در واقع فعالیت اقتصادی در همه حوزهها امکان پذیربوده و همانگونه که میبینیم در عرصههای صنعت، تجارت و فرهنگ فعالیت هایی در حال انجام است. به علاوه فعالیت هایی زمینه دانش بنیانی شدن را دارند که مبتنی بر یک تئوری معین و یک مطالعه و تحقیق علمی باشند.»
وی ادامه داد: «این فعالیت ها می تواند شامل انتخاب موضوعی با پشتوانه علمی و بر اساس نیازهای یک شرکت دانش بنیان بوده و یا با برگرفتن از نمونه ای خارجی و یا داخلی است که توانسته موفق عمل کند.»
اسماعیلی افزود: «در صنعت سینما هم گاهی مشاهده میشود که با عنصر همذات پنداری یک فیلم مقبولیت جهانی و در یک کلام سیطره فرهنگی ایجاد میکند. از این دست اقدامات فرهنگی ماندگار می توان به مجموعه درین درین اشاره کرد که با قرار دادن شخصیتی مانند بهلول در موقعیت امروزی توانسته اصطلاحا مفهوم دیوانه های عاقل را به مخاطب القا کند. از دیگر فعالیتهای دانشبنیان فرهنگی می توان تولید نرم افزار، تولید بازیهای رایانه ای و ...را نام برد که با مطالعات علمی، نظرسنجیها و همکاری با دفاتر مشاوره می توانند در این حوزه موثر باشند.»
وی با توجه به اولین و بزرگترین رویداد ایده تا عمل فرهنگی از 27 تا 29 بهمن، گفت: «این برنامه با هدف ایجاد فضای هم فکری و همکاری میان دانشجویان، افراد علاقهمند و کارآفرین، اشتغالزایی، کمک به مراکز رشد و به وجود آوردن اتاق فکروایده و آموزش مراحل اجرا تا مرحله داوری و راه اندازی شرکتهای دانشبنیان دانشجویی در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی را دارد.»
اسماعیلی افزود: «همچنین محور اصلی ابن برنامه شامل: آموزش، تجربه، همکاری، همکاری ایده پردازی، تشکیل تیم و شرکت، آموزش بازاریابی، بازار سنجی، بازارسازی، شناخت نیاز مشتری و سعی و خطا می شود.»
وی افزود: «برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان اصلی برنامه بر عهده معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد تهران غرب این دانشگاه است.»
انتهای پیام/