دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 13:58

جاسوس خزنده، فیلم مستند می‌سازد + ویدئو

بخش تولید مستندهای حیات وحش تلویزیون BBC انگلستان در همکاری با یک دانشگاه فرانسوی، رباتی خاص طراحی کردند که بتوانند از زندگی خزندگان فیلم طبیعی بسازند.
کد خبر : 155283

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از اکونومیست، دشمنی‌های فرانسه و انگلستان ریشه در تاریخ دارد اما این‌بار این دو با یکدیگر همدست شده‌اند تا جاسوسی عجیب بسازند. این جاسوس که یک خزنده رباتیک کنترل از راه دور است برای تهیه مجموعه مستندی با عنوان «جاسوس وحشی» ساخته شده است.


سمندرها یکی از خزندگان آب و خشکی بسیار خجالتی و گوشه‌گیر هستند که تهیه فیلم از زندگی طبیعی آنها کار آسانی نیست. تهیه‌کنندگان بی‌بی‌سی برای انجام این کار به سراغ یک تیم تحقیقات رباتیک فرانسوی رفتند که رباتی با نام «Pleurobot» در دانشگاه پلی‌تکنیک ساخته بودند.


آنها این ربات را را با الهام از ماهیچه‌ها و حرکات سمندر زنده بهینه‌سازی کردند و استخوان‌ها و ماهیچه‌هایش را از جنس آلومینیوم و فیبر کربن بازسازی کردند و در آخر پوسته‌ای ضدآب از جنس لاتکس رویش کشیدند تا در مرداب‌ها وارد زندگی خصوصی سمندرها شود. این فرآیند در ساخت ربات‌ها با عنوان «بیو اینفورم» یا «تطبیق زیستی» شناخته می‌شود.


ربات حاصل دارای 24 موتور است و مجهز به کنترل کننده‌ای شده است که می‌توان آن‌ را از فاصله‌ای بیش از 5/5 کیلومتر نیز کنترل کرد.







مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته