دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1395 - 20:18

پیشنهاد نعمت زاده برای بخشش بدهی واحدهای ساختمان پلاسکو

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: برخی از واحدهای فعال در ساختمان پلاسکو بدهی هایی دارند که قرار است در جلسه فردا(یکشنبه) پیشنهادی در دولت مبنی بر امهال یا بخشش بخشی از بدهی آنها ارایه شود.
کد خبر : 152719

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شبکه اطلاع رسانی این وزارتخانه، محمدرضا نعمت زاده عصر امروز(شنبه) با حضور در محل ساختمان فروریخته پلاسکو، از نزدیک روند آواربرداری و مسایل مربوطه را مورد بازدید قرار داد.
وی ضمن ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده به ویژه آتش نشانان فداکار به خبرنگاران گفت: ساختمان پلاسکو بدلیل ساعت وقوع حادثه، خالی از مردم بوده و فاجعه انسانی رخ نداده است.
وی ادامه داد: بعد از وقوع این حادثه، توانستیم با اتاق اصناف و اتحادیه‌های دیگر موضوع را پیگیری کنیم؛ نزدیک 570 واحد تولید پوشاک در ساختمان به شکل عمده تولیدی نبوده و دفتر فروش و بنکداری بوده‌اند.
نعمت زاده با تاکید بر اینکه بیمه بیکاری کارکنان نیز برقرار می شود، افزود: نزدیک به 2 هزار 200 نفر در این محل کارگر بودند که با حساب مالکان در مجموع حدود سه هزار نفر مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و نزدیک به 100 میلیون تومان تسهیلات نیز دریافت می کنند.
وی گفت: کسبه نباید نگران باشند، زیرا تلاش می‌ کنیم مشکل آنها حل شود و حدود سه نقطه نیز برای ساماندهی کسب و کار آنها بررسی خواهد شد.
نعمت زاده افزود: برآورد میزان خسارت‌های وارد شده این حادثه دقیق مشخص نیست، اما طبق گفته اتاق اصناف، تخمین زده می شود که رقمی بین 70 تا 150 میلیون تومان کالا در هر واحد تجاری وجود داشته که از بین رفته است.
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت هشت صبح روز پنجشنبه گذشته دچار حریق شد و حدود ساعت 11 و 30 دقیقه، ساختمان به طور کامل فروریخت. تعدادی از آتش نشانان که در حال اطفای حریق بودند، با فروریختن ساختمان زیرآوار گرفتار شدند. اکنون عملیات آوار برداری از این ساختمان همچنان ادامه دارد.
ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه و مُدرن تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان پلاسکو و ساختمان آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
به گفته رییس اتاق اصناف ایران، با ویرانی این ساختمان، بیش از 15هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت و جاری 580 واحد از بین رفته است.
علی فاضلی گفت، بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بوده اند.
در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بودند.
به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با تخریب این ساختمان، بیش از سه هزار تن بیکار شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته