دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 11:34
آیا پروژه مارس وان محقق می‌شود؟

نا امیدی از فرود انسان بر مریخ در آینده نزدیک

شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ فعال در عرصه فضانوردی در آمریکا و اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که در آینده نزدیک، امکان اعزام انسان به مریخ وجود نخواهد داشت.
کد خبر : 15261

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از نیوساینتیست، اخیرا مدیران شرکت‌های SpaceX و Mars One که دو سرپرست پروژه اعزام انسان به سیاره سرخ در ناسا هستند به همراه مدیران ارشد سازمان فضایی اروپا اعلام کرده‌اند که انسان تا چند دهه دیگر نمی‌تواند پا روی خاک مریخ بگذارد.


اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) امسال چارلز بولدن، رئیس سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا در توضیحاتی که به کمیته تحقیقات فضایی و علوم کنگره این کشور ارائه می‌داد، گفت: «هیچ شرکت خصوصی بدون پشتیبانی ناسا و بودجه دولتی، قادر نیست پروژه اعزام انسان به مریخ را پیگیری کند و در آن موفق شود».


این در حالی است که این سازمان برنامه ثابتی برای فرود بر مریخ ندارد و برای این کار بودجه‌ای در نظر نگرفته است اما پیش از این اعلام شده بود که احتمالا نخستین انسان در دهه 2030 میلادی روی مریخ فرود خواهد آمد.


به گفته یوهان دیتریش وارنر، رئیس سازمان فضایی آلمان و مدیر آینده سازمان فضایی اروپا، حتی طرح‌های دیگر ناسا که قصد بررسی نزدیک یک سنگ جداشده از دنباله‌دار و فرود روی آن در سال 2025 را دارد، طرح‌هایی جاه‌طلبانه هستند و انسان با توجه به مشکلات تکنولوژی، روانشناسی و همچنین مشکلات برخواستن از سطح مریخ، احتمالا تا 2050 میلادی قادر به انجام این سفر نخواهد بود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته