دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1395 - 10:53
در گفت‎وگو با آنا

مرعشی: روز تشییع آیت‌الله هاشمی را روز جمهوری اسلامی می‎دانم/ حضور مردم پاسخ به یک عمر خدمت خالصانه بود

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد که منتقدان و موافقان مرحوم آیت‌الله هاشمی در روز تشییع پیکر ایشان شرکت کردند و جمهوری اسلامی باید این تراز را حفظ کند.
کد خبر : 150284

سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باعث شکست «جریان اصلاحات و اعتدال» در انتخابات پیش‌رو شود یا خیر؟ گفت: «آقای هاشمی موفق به ترویج افکارشان شدند و بر مبنای آن جریان‌های مهمی را برای کشور ساختند. آقای هاشمی در دو حوزه نفوذ داشتند؛ اول نیروهای وفادار به ایشان و دیگری نفوذ بر رقیب.»


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «افکار و ایده‌های آقای هاشمی برای ایران، فراگیر و به سیاست‌های کلی تبدیل شده‌اند و دیگر برگشت‌پذیر نیستند.»


مرعشی افزود: «آقای هاشمی برخلاف همه شخصیت‎های مصلحِ خیراندیش گذشته ایران، فردی بود که کار خودش را به سرانجام رساند. مسیر توسعه و اعتلای ایران و رفاه مردم مسیر برگشت‌ناپذیری است.»


سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) اشاره کرد و گفت: «حضور مردم پاسخ به یک عمر خدمت خالصانه بود. روز تشییع را روز جمهوری اسلامی می‎دانم یعنی در آن روز همه جمهوری اسلامی در صحنه بودند.»


مرعشی افزود: «هم کسانی که منتقد آقای هاشمی بودند و هم نیروهایی که موافق ایشان بودند در روز تشییع حضور داشتند.»


او ادامه داد: «روز تشییع پیکر آیت‎الله هاشمی، تراز خوبی بود. جمهوری اسلامی باید بیندیشد تا این تراز را در همه سطوح حفظ کند؛ خوب است که همه جریان‎ها در همه صحنه‌ها حاضر باشند.»


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان، روز تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) را تبلور جمهوری اسلامی خواند.


گفت‎وگو از علی فراهانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب