دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 17:02
ایده جدید ارتش آمریکا؛

فشنگ‌هایی که سبز می‌شوند

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بر سر گلوله‌ها و پوکه‌ گلوله‌ها که بعد از جنگ روی زمین و دیوارها باقی می‌ماند، چه می‌آید؟ مطمئنا نیروی پاک‌سازی‌ای برای جمع‌آوری این فشنگ‌ها در جهان وجود ندارد و به این ترتیب آنها به زباله‌هایی تبدیل می‌شوند که تجزیه‌‌شان صدها سال طول می‌کشد.  ارتش آمریکا برای حل این مشکل دست به ابتکار جالبی زده است: فشنگ‌هایی که همانند گیاه سبز می‌شوند!
کد خبر : 150247

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از UberGizmo، پوکه‌ها و بقایای گلوله‌ها زمانی که روی زمین می‌افتند تا صدها سال تجزیه نمی‌شوند و همین امر باعث آلوده شدن خاک و آب هم می‌شود؛ علاوه بر اینکه ممکن است حیوانات اشتباهی آنها را بخورند. در همین راستا، وزارت دفاع آمریکا گلوله‌هایی را تولید کرده است که در نهایت و بعد از افتادن روی زمین همانند گیاه سبز می‌شود.


این فشنگ‌ها باروت هم دارند اما اولا بدنه آنها از مواد زیست تجزیه‌پذیر تشکیل شده است (یعنی توسط میکروارگانیسم‌ها تجزیه می‌شوند) و ثانیا حاوی دانه‌های گیاهی مهندسی‌شده‌ای هستند که زمانی که در خاک قرار می‌گیرند، بلافاصله شروع به رشد می‌کنند.


این گیاه تمامی مواد آلاینده باقی‌مانده از گلوله در خاک را از بین می‌برد و خود گلوله نیز به دلیل ترکیبی که دارد، اگر توسط حیوانات خورده شود، ضرری برای آنها نخواهد داشت.


این طرح بسیار جالب هنوز در مرحله ایده است و باید دید که نتیجه نهایی آن چه خواهد شد.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته