عرض اندام خودروهای بدون راننده در نمایشگاه CES 2017
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، گلن دیووس، کارشناس یک موسسه ایمنی الکترونیک، با اشاره به امتیاز این گونه خودروها گفت: «با توجه به افزایش استفاده از خودرو و رانندگی، ایمنی اولین امتیاز است. این خودرو به اطراف دید کامل دارد، خسته و یا حواس پرت نمیشود. نکته دیگر آسایش بیشتر است. با معرفی و همچنین شناخت بیشتر این فناوری گرایش مردم به آن شتاب میگیرد و خواهان آن میشوند».
در حالی که جلب اعتماد مصرفکننده مهمترین هدف خودروسازان خواهد بود، اتومبیل خودران پیش از ارائه به مصرف کننده عمومی، در خدمات حمل و نقل مانند تاکسی استفاده میشود. برای آن دسته از رانندهها که چندان مشتاق رها کردن فرمان نیستند، کارشناسان میگویند در صورت اعتماد به ایمنی خودرو، آنها نیز از فناوریهای موجود در اتومبیل بهره خواهند برد.
تیم استیونس، سردبیر «رود شو» (Roadshow)، مجله کارشناسی خودرو میگوید: «درست است که فناوری خودران هنوز موضوع مهمی است ولی ما مرحله عرضه این فناوری را پشت سر گذاشته یم. حال تمرکز روی داخل اتومبیل است و میبینیم بیامدبلیو و تویوتا طراحی کاملا جدیدی از درون خودرو نشان میدهند. واقعیت این است وقتی رانندگی نمیکنید وقت بیشتری برای سرگرمی و یا کار در اختیار دارید.»
تحلیلگر یک موسسه پژوهشی خودرو به نام «IHS Automotive» می گوید مساله اصلی ارائه کالا در چند سال آینده است. در حالی که پیشتر پژوهش و تحقیق بود حال توسعه و کاربست فناوری جدی شده است. تحلیگران این موسسه پیشبینی میکنند که تا سال ۲۰۳۵، (۱۸ سال دیگر) ۲۱ میلیون خودروی خودران در بازار جهان فروخته خواهد شد. بهرهبرداری از این اتومبیلها در آمریکا از سال ۲۰۲۰ شروع میشود.
انتهای پیام/