دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1395 - 09:44

وعده پوشش موبایل در متروی نیویورک عملی شد

در واپسین روزهای سال 2016 میلادی مقامات شهرداری نیویرک وعده داده بودند که اوایل سال 2017 ایستگاه‌های متروی این شهر به شبکه آنتن‌دهی موبایل متصل می‌شوند که این وعده عملی شده است.
کد خبر : 148843

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از نیویورک‌تایمز، در آخرین ساعات و دقایق سال 2016، شهرداری نیویورک آمریکا به وعده چندین ساله خود عمل کرد و تمامی نزدیک به 300 ایستگاه متروی این شهر را به خدمات اینترنت WiFi مجهز کرد اما در همین زمان وعده داد که مشکل آنتن‌دهی موبایل در این ایستگاه‌ها نیز در نیمه نخست سال 2017 رفع خواهد شد.


اکنون و در نخستین روزهای کاری سال 2017، شهرداری نیویورک‌سیتی اعلام کرده است که از روز 9 ژانویه (فردا) دسترسی تمامی ایستگاه‌های زیرزمینی متروی این شهر به شبکه موبایل سلولی برقرار خواهد شد. اگرچه هنوز تونل‌های مترو نیویورک خدمات موبایل و اینترنت نخواهند داشت اما راه‌اندازی این خدمات در ایستگاه‌ها نیز 300 میلیون دلار هزینه داشته است. هزینه این پروژه از سوی یک سرمایه‌گذار خصوصی تأمین شده و قرار است از طریق اجاره‌ای که از شرکت‌های خدمات ارتباطات همراه دریافت می‌کند، طی سال‌ها سرمایه خود را بازپس گیرد.


شهرداری نیویورک اعلام کرده است که تنها چهار ایستگاه متروی این شهر که در دست تعمیر هستند یا قرار است به‌زودی نوسازی شوند، هنوز به این شبکه سلولی مجهز نشده‌اند و پس از تکمیل عملیات نوسازی، این اتصال برقرار خواهد شد.


همچنین این نهاد وعده داده است که به‌جهت رفاه و تأمین امنیت در مسیرهای مترو، هرچه سریع‌تر نسبت به آنتن‌دهی موبایل در تونل‌ها نیز اقدام خواهد کرد. متروی نیویورک یکی از پرترددترین متروهای زیرزمینی جهان است و کار حمل‌ونقل شهری قلب تجاری آمریکا را برعهده دارد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته