دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1395 - 16:52
نمایشگاه CES 2017

«مورو»؛ ربات دستیار با دست‌های چنگکی + ویدئو

ربات‌های دستیار خانگی ربات‌های بسیار دستگیری هستند اما ربات‌هایی که تاکنون در این رده طراحی شده ‌ند، عملکردهای محدودی دارند و فقط می‌توانند کارهای خاصی را برای ما انسان‌ها انجام دهند اما شرکت «Ewaybot» رباتی را با نام «مورو» طراحی کرده است که یک دستیار همه‌فن حریف حتی در محیط‌های لابراتواری و مراکز تحقیقاتی است.
کد خبر : 148787

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، شرکت رباتیک Ewaybot این ربات دستیار انسان‌نما را با قدی معادل 1/2 متر و وزن 34/9 کیلوگرم طراحی کرده است. این ربات بازوهایی دارد که شش مفصل مجزا امکان حرکات را در جهات مختلف برایش میسر می‌کند. این ربات با دستان چنگک مانند سه‌‌شاخه‌ای‌اش به راحتی می‌تواند اشیاء را از خودکار گرفته تا ظروف شیشه‌ای سنگین بلند کند.


مورو مجهز به دوربین RealSense، ساخت شرکت اینتل است تا بتواند با کمک آن به راحتی از موانع سر راهش بگذرد. همچنین حسگرهای اولتراساند (فراصوت) و مادون قرمز در این ربات تعبیه شده اند که امکان برخورد با مانع آن به صفر برسد.


به گفته شرکت سازنده، این ربات 30 هزار دلار قیمت دارد که پرداخت این میزان برای آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها سخت نخواهد بود و با صرف این هزینه یک دستیار همه فن حریف برای خود خواهند داشت.


Ewaybot قصد دارد که این مورو را به خانه‌های سرتاسر جهان نیز بفرستد و به همین منظور هم قیمت آن را به کمتر از 30 هزار دلار خواهد رساند.


مورو اکنون در نمایشگاه CES لاس وگاس در معرض نمایش گذاشته شه است و به زودی قرار است در یک تور علمی به دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا فرستاده شود.





مترجم: نسترن صائبی




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته