۳۴ کارمند یک شرکت بیمه با استخدام هوش مصنوعی اخراج شدند
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، در بسیاری از کتابهای علمی- تخیلی، که بیشتر آنها قرنها پیش نوشته شدهاند، اینطور پیشبینی شده است که در سالهای آینده ماشینها جایگزین نیروهای انسانی خواهند شد. حال یک شرکت بیمه ژاپنی دست به این کار زده است و یک هوش مصنوعی را جایگزین ۳۴ نفر از کارکنانش کرده است.
شرکت بیمه «فوکوکو میوچال لایف اینشورنس» قصد دارد هوش مصنوعیای را جایگزین این کارمندان کند که میتواند یک تنه پرداختهای بیمهای شرکت را محاسبه کند. دلیل این شرکت برای این کار، افزایش بهرهوری ۳۰ درصدی بیان شده است.
این شرکت قصد دارد این سیستم هوش مصنوهی را با صرف هزینه ۱/۷ میلیون دلار در اواخر ماه میلادی جاری در شرکت راهاندازی کند و معتقد است که با این کار هر سال حدود ۱/۲ میلیون دلار در هزینههایش صرفهجویی خواهد شد. در واقع این رقم، مبلغی است که هر ماه به عنوان حقوق کارمندان هزینه میکند. انتظار میرود هزینه تعمیر و نگهداری این سیستم، 100 هزار دلار در سال باشد.
به گزارش روزنامه ماینیچی ژاپن، این سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر «واتسون»، متعلق به IBM است که خود یک شرکت ژاپنی است. شرکت IBM هوش مصنوعی واتسون را یک «فناوری ادراکی» میداند که میتواند مانند انسان فکر کند.
IBM میگوید که واتسون میتواند همه دادههای شما را تحلیل و تفسیر کند؛ از جمله متون ساختارنیافته، تصاویر، صدا و ویدیو.
فوکوکو میوچال از AI استفاده خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت بیمه به مشتریانش را از طریق خواندن گواهیهای پزشکی و دادههای مرتبط با جراحی یا طول مدت اقامت در بیمارستان، جمعآوری کند.
بنا بر گزارش ماینیچی، سه شرکت بیمه دیگر ژاپنی نیز در نظر دارند سیستمهای AI را در فعالیتهای خود به کار گیرند.
یک بررسی مطالعاتی که سال گذشته توسط مجمع جهانی اقتصاد انجام شد، پیشبینی کرد که خیزش رباتها و AI، در طول پنج سال منجر به از دست رفتن 5/1 میلیون شغل در ۱۵ کشور پیشرو جهان خواهد شد.
۱۵ اقتصاد مورد اشاره در آن تحقیق، به کشورهایی تعلق دارد که روی هم تقریبا ۶۵ درصد کل نیروی کار جهان را تشکیل میدهند.
انتهای پیام/