دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجلیل میرزاده از مدال آوران اینچئون/ تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در آینده‌ نزدیک

دکتر میرزاده در مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی اینچئون پیشنهاد داد کمیته‌ای متشکل از منتخبان قهرمانان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تشکیل شود تا با همفکری آنها، بخشنامه جدیدی برای ارائه تسهیلات بیشتر به قهرمانان در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شود.
کد خبر : 1485

به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی اینچئون با حضور بیش از 100 نفر از مدال آوران آسیایی و پارا آسیایی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


دکتر میرزاده در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: شهیدان انقلاب هم قهرمانانی بودند که از نفس ایستادند تا ما بایستیم و انقلاب بتواند به راه خود ادامه دهد.


وی با بیان اینکه به ورزش به عنوان ضرورتی برای سالم سازی جسم و جان مردم نگاه می کنیم، گفت: هرچه مردم ورزشکارتر باشند، جامعه سالم تر و ناهنجاری های اجتماعی کمتر خواهد بود. ورزشکاری و ورزش دوستی هزینه های ملی را کاهش می دهد، اما متأسفانه بخش عمده جامعه ما از ورزش غافل هستند.


دکتر میرزاده افزود: خوشبختانه در رأس مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی فردی مانند دکتر دادگان قرار دارد که با اخلاق ورزشی باعث جذب دانشجویان به ورزش و پیشرفت این مقوله در دانشگاه شده است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کسب بیش از صد مدال در بازی های آسیایی و پارا آسیایی اینچئون توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افتخاری بزرگ برای این مجموعه به حساب می آید، گفت: خوشبختانه مجموعه های ورزشی بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده و برای توسعه این بخش سرمایه گذاری های مناسبی ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت ها، به پیشرفت ورزش در دانشگاه کمک کنیم.


دکتر میرزاده پس از شنیدن درخواست های تنی چند از ورزشکاران مبنی بر فراهم کردن تسهیلات بیشتر، اظهار داشت: قطعاً با اغلب نظرات شما موافقم و به همین دلیل پیشنهاد می کنم کمیته ای متشکل از منتخبین قهرمانان در عرصه های ملی و بین المللی تشکیل شود تا با همفکری آنها بخشنامه جدیدی در این مورد تدوین شود.


وی افزود: در این بخشنامه سعی خواهیم کرد تسهیلات بیشتری برای قهرمانان در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر بگیریم.


تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاداسلامی در آینده ای نزدیک


میرزاده با اشاره به تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اساسنامه این باشگاه به تصویب هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و در آینده ای نزدیک مراحل ساخت آن در سراسر ایران آغاز می شود.


وی با بیان اینکه در بودجه سال 94 دانشگاه آزاد اسلامی اعتبارات خوبی در راستای توسعه ورزش لحاظ شده، اظهار داشت: میزان بودجه ورزشی نسبت به دوره قبل 5برابر شده است. همچنین 150میلیارد تومان اعتبار جاری برای توسعه ورزش و الگوهای ورزشی تخصیص یافته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قهرمانان ورزشی را سفیران واقعی سلامت جسم و جان ایران خواند و گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از IQ و EQ بالاتری نسبت به دانشجویان دانشگاههای دولتی برخوردارند زیرا موفق به دریافت صد مدال در مسابقات شده اند.


درخواست های ورزشکاران از رییس دانشگاه آزاد اسلامی


در ادامه این مراسم، دکتر دادگان از ورزشکاران خواست مسائل و مشکلات خود را در حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کنند. در ابتدا بهداد سلیمی گفت: خواسته من و اکثر دانشجویان این است که شرایط و تسهیلاتی برای ورزشکاران فراهم شود تا بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند.


همچنین حمید سوریان که به عنوان یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم حضور داشت، با اشاره به معافیت مدال آوران المپیکی از پرداخت شهریه، خواستار معافیت مدال‌آوران بازی‌های آسیایی از شهریه دانشگاه آزاد اسلامی شد.


احسان حدادی، سیامند رحمان و دیگر ورزشکاران نیز خواستار توجه ویژه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای بحث‌هایی مانند مرخصی ورزشی و تسهیلات درسی شدند.


پاسخ دکتر دادگان به قهرمان آسیایی و پارا آسیایی


دکتر محمد دادگان در پاسخ به درخواست ورزشکاران گفت: طبق آیین‌نامه این دانشگاه، قهرمانان آسیایی، جهانی و المپیک بر اساس فرمول مشخصی از تخفیف شهریه بهره مند می شوند. البته سعی می شود با بازنگری آیین نامه ها، تسهیلات بیشتری برای ورزشکاران در نظر گرفته شود.


دادگان درباره مرخصی ورزشکاران نیز گفت: در این باره بخشنامه ای تهیه کرده‌ایم تا ورزشکاران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دانشگاه مرخصی بگیرند تا در اردو و مسابقات شرکت کنند.


در پایان این مراسم بیش از 100 قهرمان و مدال آوران بازیهای آسیایی اینچئون توسط دکتر میرزاده و دکتر دادگان مورد تقدیر قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته