دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 14:04
در چهارمین همایش ملی امنیت غذایی واحد سوادکوه

مطلبی: رسیدن به ظرفیت اسمی تولید مواد غذایی نباید منجر به کاهش کیفیت شود

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با تاکید بر اهمیت توجه در امر تولید غذای سالم و بسته بندی عرضه مواد غذایی گفت: رسیدن به ظرفیت اسمی تولیدات مواد غذایی نباید منجر به کاهش کیفیت تولیدات شود.
کد خبر : 14821

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عباسعلی مطلبی در چهارمین همایش ملی امنیت غذایی با حضور محققان، پژوهشگران، استادان و فعالان عرصه تولید مواد غذایی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد، با تاکید براینکه مقوله امنیت غذایی و تولید غذای سالم از سیاست‌های کلی در چشم انداز کشور محسوب می‌شود نقش دانشگاه‌ها را در این رابطه بسیار چشمگیر و موثر توصیف کرد.


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با توجه به اینکه مبحث امنیت غذایی در سیاست‌های برنامه ششم نیز مورد تاکید قرار گرفته، افزود: افزایش جمعیت کشور، انتقال مواد غذایی از محل تولید تا بازار مصرف و بالاخره فرآوری مواد غذایی از عواملی هستند که سبب می‌شوند، مقوله امنیت غذایی بیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران و دولتمردان واقع شود.


وی افزود: تولید علم در عرصه امنیت غذا بسیار اهمیت دارد ولی آنچه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد این است که در تولید، توزیع و بسته بندی مواد غذایی چه استانداردهایی رعایت می‌شود و اینکه واقعا تا چه اندازه توانسته‌ایم تولیدات علمی را به سر فرآوری برده تا غذای سالم را مزرعه تولید کنیم؟








دبیر علمی چهارمین همایش ملی امنیت غذایی با تقدیر از تمام دست اندکاران برپایی این همایش گفت: از مجموع مقالات رسیده تعداد ۳۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر مورد پذیرش قرار گرفت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه نیز با تقدیر از حمایت موثر ارگان‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجامع علمی و دانشگاهی از این همایش با توجه به سیاست‌های کلان دولت در عرصه امنیت غذایی تصریح کرد: امنیت غذایی به عنوان هدف اصلی سیاست‌های توسعه و دسترسی به مقدار کافی مواد غذایی و سلامت تغذیه‌ای نیز به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و زیرساخت مهم برای پرورش نسل‌های آینده کشور در بعد از انقلاب مورد اهتمام بوده است.


تقی لطیفی شیردار با تاکید بر فراهم شدن امکان دسترسی پایدار به امنیت غذایی برای تمام افراد جامعه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود برگزاری این گونه همایش‌ها با رویکردی به تحقیقات کاربردی در عرصه صنعت غذا و امنیت غذایی بتواند با ارائه جدید‌ترین دستاوردهای علمی و تجربی روز دنیا و تولید علم گام موثری برای تعالی و نیل به امکان دسترسی پایدار به امنیت غذایی بردارد.


محمد احمدی عضو هیئت علمی گروه کشاورزی و صنایع غذایی واحد سوادکوه هم با توجه به وضعیت کنونی امنیت غذایی در کشور تاکید کرد: مقادیر فعلی عرضه سرانه مواد غذایی با سطح مطلوب فاصله داشته که البته با توجه به قابلیت‌های تولیدی کشور، اصلاح الگوی تغذیه و علمی کردن صنایع غذایی امکان نیل به یک امنیت غذایی پایدار در سطح کلان وجود دارد.


سید مجتبی مرتضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه نیز با تقدیر از حضور اندیشمندان و پژوهشگران عرصه تولید مواد غذایی و حامیان همایش در سخنانی، فرآیند شکل گیری دبیرخانه همایش ملی امنیت غذایی در واحد سوادکوه را عنوان کرد و افزود: واحد سوادکوه با تجربه برگزاری ۵ همایش منطقه‌ای و ۴ همایش ملی آمادگی دارد تا با حمایت‌های سازمان مرکزی نسبت به برگزاری همایش بین المللی امنیت غذایی در این واحد دانشگاهی اقدام کند.


همچنین دبیر علمی چهارمین همایش ملی امنیت غذایی با تقدیر از تمام دست اندکاران برپایی این همایش گفت: از مجموع مقالات رسیده تعداد ۳۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.


یاسمن فهیم دژبان از همکاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد نور، واحد آیت الله آملی و واحد جویبار، شرکت فرآوری و بسته بندی بریان گوشت، شرکت کیک و کلوچه کاوه، شرکت مهندسین مشاور واستریوش، بسته بندی جمع، شرکت گلا، شرکت لبنی کاله، پاکسار، نپتون و بهارستان در برگزاری این همایش تقدیر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته