دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محسن غرویان در گفت‌وگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم کرسی فلسفه غرب را راه‌اندازی کند

محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه پیشنهاد می‌کند دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم کرسی فلسفه غرب راه‌اندازی کند.
کد خبر : 147362

آیت‌الله محسن غرویان، عضو هیات امنای استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت:‌ «فلسفه غرب به نحو ضعیفی در پردیس دانشگاه تهران در قم تدریس می‌شود.»


غرویان گفت: «بسیاری از طلابی که در حوزه‌های علمیه هستند استعداد فلسفه دارند و به آن علاقه‌مندند. در فلسفه غرب شخص خاصی در استان قم تدریس نمی‌کند بنابراین پیشنهاد می‌کنم اگر دانشگاه آزاد اسلامی بتواند کرسی فلسفه غرب را در سطح قوی و با استادان برجسته راه‌اندازی کند مطمئنا مشتاقان زیادی در استان قم جذب این دانشگاه می‌شوند.»


او افزود:‌ «این کار هم باعث می‌شود تا دانشگاه آزاد اسلامی یک درخشش خوبی در قم و حوزه علمیه از بعد فلسفی پیدا کند و هم برای حوزه‌ها هم خوب است.»


عضو هیات امنای استان قم ادامه داد: «من خود معتقد به فلسفه تطبیقی و مقایسه‌ای هستم و معتقدم که باید فلسفه اسلامی در کنار فلسفه‌های دیگر ارزیابی و نقادی شود. وقتی این درس‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی قم تدریس شود طلاب می‌توانند این تطبیق‌ها را انجام دهند.»


این استاد دانشگاه گفت:‌ «من در دانشگاه آزاد اسلامی قم در مقطع دکتری فلسفه تدریس می‌کردم و طلاب زیادی از حوزه به این دانشگاه روی آوردند. این نشان می‌دهد اگر استادان خوبی را دانشگاه آزاد اسلامی جذب کند اتفاق خوبی در این زمینه روی می‌دهد.»


غرویان در پایان گفت:‌ «استان قم یکی از بهترین‌ استان‌ها از حیث آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته