دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 16:43
درخواست رییس انجمن ایمنی زیستی در راستای حمایت از فناوری‌های نو در کشور

تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به سرقت های علمی

رییس انجمن ایمنی زیستی ایران با ابراز تاسف از افزایش موارد سرقت علمی و انتحال، تشکیل دادسرا‌های ویژه سرقت علمی برای مقابله با این قبیل تخلفات را خواستار شد.
کد خبر : 1472

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، دکتر بهزاد قره‌یاضی که در نخستین همایش آینده‌پژوهی در فناوری‌های نوین در رصد‌خانه علم و فناوری شاخص پژوه سخنرانی می‌کرد با تحسین پیشرفت‌های علمی کشور در دو دهه اخیر و تقدیر از حمایت ویژه مقام معظم رهبری از فناوری‌های نو به ویژه بیوتکنولوژی که عامل موثری در پیشرفت علمی کشور بوده است به برخی آفات پیشرفت علمی و دانش‌بنیان کشور اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در کنار رشد تولیدات علمی کشور، موارد سرقت علمی و انتحال هم افزایش داشته که لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود».


وی با اشاره به درج فهرستی از متقلبان علمی شامل برخی از مدیران دولتی سابق در اینترنت اظهار داشت: «ضمن اینکه گزارش این قبیل سایت‌ها را قبول ندارم، اما در مورد وقوع تقلب علمی از سوی معدودی از مدیران عالی‌رتبه در دولت های گذشته تردیدی وجود ندارد. امروز، فروش مقاله در حال چاپISI و فروش پایان‌نامه به صورت کاملا علنی جریان دارد و بر اساس گزارش ساینس، طی یک بررسی بیش از 15 درصد از پژوهشگران مورد بررسی از ایران مواردی از تقلب علمی داشته‌اند».


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت علمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته