دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1395 - 19:49

آمازون انبارهایش را به آسمان می‌فرستد

طرح تازه شرکت آمازون برای ارسال کالا و غذا به نقاط پر درخواست و تحویل آن توسط پهپادها، یک طرح آسمانی و عجیب محسوب می‌شود.
کد خبر : 146692

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از TechCrunch، شرکت آمازون که روزی با فروش کتاب‌های دست دوم کار خودش را آغاز کرد، اکنون یکی از غول‌های تکنولوژی و کاسبی محسوب می‌شود. این شرکت با استفاده از موقعیتی که بانکداری الکترونیک در اختیار اقتصاد گذاشت و با ترکیب تجارت و فناوری توانسته سردمدار بسیاری از عرصه‌های اقتصاد نوین باشد و این راه را همچنان ادامه می‌دهد.


جدیدترین طرح و رویا پردازی آمازون، اعزام انبارها به آسمان است. این طرح با این ایده که نقاط پرجمعیت مانند گردهمایی‌های ورزشی، کنسرت‌ها و نقاطی از این دست می‌توانند محل‌های پر درخواستی برای برخی محصولات مانند خوردنی‌ها باشند، طرحی ارائه کرده است که در آن انبارها با استفاده از بالون به آسمان می‌روند و از آنجا با استفاده از پهپادهای «تحویل‌دهنده» این شرکت، سفارش‌ها را پوشش بدهند.


این طرح بلندپروازانه اینطور طراحی شده است که بالون‌های غول‌پیکر حامل کالاها که به‌ صورت خودکار یا با کمک نیروی انسانی هدایت می‌شوند، کالا را به آسمان مناطق پردرخواست می‌برند و در آنجا مستقر می‌شوند. این بالون‌ها با یکدیگر یک شبکه ارتباطی خواهند داشت که داده‌هایی مانند وضعیت جوی، سرعت باد و مانند آن را ردوبدل می‌کند و شبکه ارتباطی‌ای نیز با مرکز کنترل زمین دارند که در آن تعداد پهپادهای در حال کار، موجودی کالاها و دیگر اطلاعات مانند میزان سوخت را به مرکز اطلاع می‌دهند. هر بالون دارای تعدادی پهپاد آمازون است که کالا را از انبار آسمانی به مشتری منتقل می‌کند.




اگرچه این طرح بسیار بلند پروازانه و بعید به‌نظر می‌رسد اما نباید فراموش کنیم که تحویل کالا با پهپاد نیز طرحی عجیب بود که امروز در بسیاری از شرکت‌ها از جمله خود آمازون در حال کار است. یکی از مزیت‌های این طرح این است که حجم بالایی از کالاهایی که درخواست آنها در منطقه خاصی بیشتر است، توسط بالون به آسمان برده می‌شود و در ارتفاع بالایی حمل می‌شود و سپس در منطقه مورد نظر پایین می‌آید و چند صد متر آخر را به پهپادها می‌سپارد. آمازون پیش‌بینی کرده است روی این بالون‌ها از تابلوهای تبلیغاتی غول‌پیکر بهره بگیرد که می‌تواند درآمدزا و جلب توجه کننده باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته